Hajtáslánc, futómű, fényszórók és szélvédő: csupán ennyit tartottak meg a Ferrari 812 Superfastból a tervezők, amikor egy ügyfél kérésére elkészítették a manufaktúra legújabb, teljességgel egyedi típusát, a Ferrari Omologatát.
Az ihletgyűjtéstől a kulcs átadásáig két év telt el. A vizuális változásokat bajos volna mind sorra venni. Átvasalták az orrot, a motorházfedelet és az oldalfalakat, módosítva a légcserélő nyílások helyét, alakját és arányát; új a hátsó lökhárító és lámpatest, valamint a teljes farkialakítás, amely integrált légterelőben végződik.
Feltűnő még a hátsó szélvédő helyén feszülő, vízszintes résekkel tagolt borítólemez is. A gondosan elvégzett módosítások nyomán a modern vonalakat a Ferrari hőskorát idéző hangulattal és stílussal töltötték fel, a végeredmény egy megfoghatatlanul kortalan autó, amely valahol a 812 Superfast és a 250 GTO között létezik félúton.
Az egyedileg kevert piros színbe burkolt alumínium karosszéria alatt kék bőr/szövet kárpitozású belső teret találunk – ilyen kontraszt maguktól aligha jutott volna eszébe a maranellói dizájnereknek. A műszerfali fémfelületek rücskös kidolgozást kaptak, az ajtókilincseket és a padlókonzoli váltópanelt kalapált fém borítja – mindkét megoldás a korabeli Ferrarik kézi megmunkálású részleteire kacsint vissza.
Ha stílusában a múltat idézi is, műszaki tartalmában teljesen modern az Omologata, legalábbis feltételezzük, hiszen erről egy szót sem ír a gyári tájékoztató. Ez jelen esetben a Ferrari 812 Superfast paramétereit jelenti: A 6,5 literes V12-es motor legnagyobb teljesítménye 800 lóerő 8500/perc fordulatszámon; a nyomatéki csúcs 718 Nm 7000/percnél. A motor 8900/percnél szabályoz le.
A sebességváltó hétfokozatú duplakuplungos egység. Az alap 812-es 1630 kg-ot nyom, ennek 53 százaléka a hátsó tengelyre jut. Kerekei 20 colosak, fékjei hatalmasak (elöl 398, hátul 360 mm-es tárcsák.) A 812 Superfast – és vélhetően a Ferrari Omologata is – 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 340 km/óra; az autó 32 méteren áll meg 100 km/óráról.