A vasárnapi Forma-1-es Orosz Nagydíjon a versenybírók bőkezűen osztották az 5 másodperces büntetéseket, a rajtpróbát rossz helyen elvégző Lewis Hamilton kettőt is kapott, két, később visszavont büntetőponttal együtt, mások legalábbis megkérdőjelezhető „kanyarlevágások” miatt kaptak időbüntetést, ugyanakkor az egyik rivális kilökése még vizsgálatot sem érdemelt.
A futam első körén a ferraris Charles Leclerc a 4-es kanyarban az előtte haladó Racing Point-os Lance Strollt lökte meg jobb hátulról, a kanadai autója a falban végezte, azonnal kiesett.
„Meglep, hogy nem kapott büntetést. Bőven hagytam neki helyet, a külső íven vettem a kanyart, ő meg egyszerűen lekoccolta a jobb hátsómat. Annyi helyet hagytam neki, amennyit csak tudtam. Szerencsétlen eset volt, de elkerülhető lett volna, ha nem kanyarodik olyan szélesen. Nevetséges, hogy nem büntették” – panaszolta Stroll.
Leclerc a futam után azt mondta, a közvetlenül előttük haladó Sergio Perez miatt leszorítóerőt veszített, ezért nem tudott szűkebben fordulni:
„Próbáltam a 4-es kanyarban bebújni Lance mellé, de a kanyar közepén Perez is a csúcspontra húzódott. Mögötte alulkormányzott lett az autó, aztán hozzáértem Lance-hez” – nyilatkozta a monacói.
Leclerc magyarázata hihető és elfogadható, de az már jóval kevésbé, hogy a stewardok miért nem indítottak vizsgálatot, ugyanis Lewis Hamilton és Alexander Albon Osztrák Nagydíjon történt ütközése gyakorlatilag egy az egyben ugyanígy festett, azért a hatszoros világbajnok 5 másodperces időbüntetést és két büntetőpontot kapott.
Hamilton penalised this year for touching Albon.
Leclerc was not penalised for touching Stroll in today’s race.
Double standarders and inconsistency. pic.twitter.com/q0LGESdZhL 🎥
— Mr Lawrence🇬🇧🇬🇩 (@Mr_Lawrence4) September 27, 2020
A következetlenség oka minden bizonnyal a versenybírók cserélődése, sokan – nézők, szakértők, pilóták – évek óta kérik, hogy rotálás helyett legyenek állandó stewardok.