Miután Japánban már régóta deklarált igény, hogy az elektromos járművek szükség esetén áramforrásként is szolgálhassanak, a Leaf már 2010-ben úgy született meg, hogy töltője mindkét irányban tudja mozgatni az elektromos energiát. Így az elektromos hálózatba éppúgy képes visszatáplálni, mint háztartási vagy hordozható készülékeket működtetni. Már csak megfelelő csatlakozókkal kellett felszerelni az autót,  és készen is volt a világ egyik legnagyobb power bankje (mondjuk a Toyota/Honda kooperációban létrehozott, hidrogén üzemű busz ennél is nagyobb).

Ha ezt az autót látod, nagy a baj 1

A brit Nissan-importőr tehát két konnektorral szerelte fel a Leaf nagyobbik, 62 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt verzióját. Ez az akkukapacitás hat napon át képes kiszolgálni egy átlagos európai háztartás minden elektromos igényét. De vegyünk inkább vészhelyzeteket: egy elektromos légkalapács 40 órán át, egy lélegeztetőgép több mint 20 napig működtethető a Leafről, a területmegvilágító reflektorok meg sem kottyannak neki.

Ha ezt az autót látod, nagy a baj 35

Hogy a speciális Leaf bárhová eljuthasson, tervezői 70 mm-rel megnövelték a szabad hasmagasságát, fenéklemezét leburkolták, nyomtávját kiszélesítették, és speciális kerékíveket, illetve robusztus sárfogó gumikat szereltek fel. A csekély gördülési ellenállású abroncsokat 17 colos, bütykös terepgumikra cserélték, amik nyilván nem tesznek jót az energiafogyasztásnak, viszont sárban sem jönnek zavarba.

Ha ezt az autót látod, nagy a baj 36

A hátsó ülések helyén sík padlójú tárolóhelyet alakítottak ki, amelyet rácsos fal választ el az első üléssortól. A csomagtérben kihúzható kommunikációs pult kapott helyet, így a Leaf a mentést irányító parancsnoki autóként is szolgálhat.

Videókon is megtekintheted a Nissan Re-Leaf katasztrófaelhárító villanyautót: ehhez kattints ide!