Egy legendás korszak első képviselője került elő tavaly Seattle mellől egy pajtából. Az 1983-as Aud Quattro az egyik első összkerékhajtású német autó lehetett, amit az Egyesült Államokba hajóztak, és odaát még inkább különlegességnek számított, mint Európában.

A német autógyártás dicsérete ez 20 év állás után feltámasztott Audi Quattro 1 A német autógyártás dicsérete ez 20 év állás után feltámasztott Audi Quattro 2 A német autógyártás dicsérete ez 20 év állás után feltámasztott Audi Quattro 3

Mégis két évtizedet állással töltött, míg 2019-ben fel nem fedezték, és megkezdődött a felújítása. A korabeli Audik minőségét dicséri, hogy nem volt szükség teljes körű restaurálásra, kipufogórendszert, folyadékokat kellett cserélni, fel kellett újítani a fékrendszert, de mélyre ható karosszériajavításra és motorbontásra nem kellett sort keríteni.

A német autógyártás dicsérete ez 20 év állás után feltámasztott Audi Quattro 4 A német autógyártás dicsérete ez 20 év állás után feltámasztott Audi Quattro 5 A német autógyártás dicsérete ez 20 év állás után feltámasztott Audi Quattro 6

Az öthengeres, turbómotorral szerelt ABT-tuningcsomagos klasszikus így szinte eredeti állapotban került új gazdájához 22 500 dollárért, ami 6,8 millió forintot jelent.

A német autógyártás dicsérete ez 20 év állás után feltámasztott Audi Quattro 7

A típusból kevesebb mint 11 500 példány készült 11 év alatt, a motorok 1986-ig 2,1 literesek voltak, 1987-ben jött a 2,2-es turbós, az első kivitel teljesítménye 200 lóerő körül mozgott, a 20 szelepes hengerfejjel szerelt utolsó szériák viszont már 220 lóerőt tudtak. Az ős-quattrók közül viszont mindenki a legvadabb, legritkább darabra emlékszik, a kurta tengelytávval készített, 306 lóerős Sport quattróra.  Kollégánk Szörényi András 2013-ban kipróbálhatott egyet, és felejthetetlen emlékkel lett gazdagabb.