Hétvégén visszatér a Nürburgringre a Forma-1, arra a pályára, amelyet 1984-ben adtak át. Abban az évben rendeztek egy olyan futamot, amelyen tíz F1-es világbajnok, illetve további versenyzők indultak Mercedes 190 E túraautókkal.

Azt a futamot egy bizonyos Ayrton Senna nyerte, három héttel a Monacóban megszerzett első F1-es dobogója előtt. Ezt a történetet – videóval együtt – itt dolgoztuk fel a Vezessen:

Manapság egy ilyen futam elképzelhetetlen lenne, egyforma autókkal legfeljebb a Bajnokok Tornáján versenyezhetnek egymás ellen azok a pilóták, akik egyáltalán rajthoz állnak rajta. Sebastian Vettel a maga részéről többször is indult a versenyen, Michael Schumacherrel szinte verhetetlen párost alkottak, de egyéniben is sikerült nyernie.

Nem csoda, hogy Vettel nyitott lenne a túraautós betétfutamokra. „Jó móka lenne, benne lennék” – mondta Vettel az Autosportnak. „Ha lenne lehetőségünk arra, hogy túraautóval vagy valami mással keményen versenyezhessünk egymás ellen, az talán veszélyes is lenne, mert nagyobb show lenne a Forma-1-es futamnál.”

„Régebben a versenyzők sokkal többet ugráltak a kategóriák között. Egyik héten Forma-1, aztán Forma-2 vagy bármi más, minden lehetséges volt.”

„Manapság nagyon-nagyon magas a versenyzés szintje, egy dologra kell koncentrálnunk. De szerintem a versenyzők számára szórakoztató lenne, ha keverni tudnánk az autókat és a kategóriákat. Persze, ebből is csak viták lennének, szóval ezek az idők valószínűleg már elmúltak.”

Carlos Sainz inkább egyforma Forma-1-es autókat szeretne. „Bárcsak egy nap mindannyian azonos F1-es autóba ülhetnénk, és kideríthetnénk, ki a leggyorsabb. Ez lenne a legigazságosabb teszt, de azt hiszem, lehetetlen” – fogalmazott Sainz.