Aktualizált megjelenéssel, mild hibrid technológiával, online infotainment-rendszerrel folytatja pályafutását a Jaguar XF Saloon és Sportbrake páros.
Új fényszórók, módosított hűtőmaszk, átrajzolt lökhárítók: hozza a kötelező feladatokat a Jaguar XF, az indiai-brit márka ötméteres modellpárosa. Miközben a pixel-LED-es fényszórók a jövőt, a kerékdobra illesztett, ugró Jaguar figura (azaz a ’Leaper’) a múltat idézi.
Szintén a múltba lép vissza a sebességváltó, de talán jól teszi: a tömzsi, elektronikus kar alighanem ösztönösebben kezelhető, mint az eddig használt, innovatív forgótárcsa, pedig látványra az igazán különleges volt.
A középkonzolon ívelt üvegű, 11,4 colos érintőképernyő feszít, kerete állítólag magnézium. Az infotainment-rendszer ugyanaz a Pivi Pro, mint amit a Jaguar Land Rover több típusán is láttunk már, de itt nincs másodlagos érintőképernyő. A műszeregység digitális, programozható, 12,3 colos.
Újak az ajtókilincsek, nagyobbak az ajtózsebek, az ülések az eddigieknél jobban masszíroznak, hűtenek és fűtenek, párnázatuk szélesebb. Az utastéri levegőt ionizátor tisztítja meg az allergénektől és szagoktól, a port és egyéb apró szemcséket 2.5 PM szűrő tartja távol.
A motorkínálat újdonsága a 48 voltos mild hibrid dízelmotor, 204 lóerővel: elődje csak 180 lóerős volt, mégis többet fogyasztott. Ez ugyanúgy választható hátsó- és összkerékhajtással, mint a kisebbik, 250 lóerős benzinmotor; a 300 lovas benzines kizárólag AWD kivitelben elérhető.
Digitális technológiákból bőven akad a fedélzeten. Különleges közülük az aktív útzajcsillapítás, amely folyamatosan méri az útfelületen ébredő rezgéseket, és kiszámítja, milyen eltolt fázisú hanghullámmal tudja semlegesíteni az utasok füléhez eljutó zajokat. Újdonság az XF-nél a ClearSight kameraalapú belső visszapillantó tükör, míg a második generációs Activity Key immár úgy is használható, hogy magunkkal sem visszük a kulcsot, ráadásul karóraként is szolgál.