A két japán gyártó, a Toyota és a Hino Motors (ami egyébként a Toyota-csoporthoz tartozik) amerikai leányvállalatai együttműködési megállapodást írtak alá hidrogéncellás kamionok fejlesztéséről. A közös munka célja, hogy olyan modellek szülessenek meg, amelyek teljes mértékben megfelelnek az észak-amerikai piac igényeinek.

Az együttműködés alapját a Hino XL modellje jelenti, amit kifejezetten az USA-nak, illetve a Kanadának szántak. A Toyota elsősorban a jól bevált hidrogéncellás hajtásláncát teszi bele az együttműködése, a járművek alváza, fülkéje pedig a Hinótól érkezik. A két cég ugyanakkor nemcsak az USA-ban, hanem odahaza is bővíti az együttműködést, amelynek köszönhetően 2021-re elkészülhet egy 25 tonnás hidrogéncellás teherautó.

Az üzemanyagcellás Hino XL kifejlesztése win-win szituációt teremt mind az üzemeltetőknek, mind pedig a társadalomnak. Ez a teherautó csendes és erős lesz, miközben a kipufogójából semmi más nem fog távozni, csak vízpára. A Toyota több mint 20 éves tapasztalata a hidrogéncellás járművek terén és a Hino nehézkategóriás teherautókkal kapcsolatos szakértelme egy jól használható járművet eredményez” – hangsúlyozta Tak Yokoo, a Toyota vezető mérnöke. 

Csőrős kamionon dolgozik a Toyota 1

Hino elektromos teherautók

A Hino XL gyártása tavaly startolt el a japán vállalat kanadai üzemében. Az XL7 és az XL8 nappali, valamint legénységi fülkével, illetve 8,9 literes, hathengeres dízelmotorral gördül le a gyártósorról. A Hino nemrég nagyszabású villamosítási programot hirdetett meg „Project Z” néven, amelynek keretében elkészült három elektromos tesztjármű. A kísérleti flottában helyet kapott egy dobozos felépítményű kisteherautó (Hino M5), egy nyerges vontató (Hino eXL7), valamint egy disztribúciós feladatokra tervezett háromtengelyes, nehézkategóriás teherautó (eXL8).

A most bejelentett hidrogéncellás csőrős teherautó lényegében ezt az elektromos kínálatot egészítené ki. A tesztflotta 2021 első felében válhat teljessé, majd a nullemissziós teherautók még 2022-ig ügyféltesztelési programokban fognak részt venni. Az elektromos csőrős teherautók sorozatgyártása várhatóan 2024-ben indulhat a Hinónál. 

Kövess minket a Facebook-on!