Néhány hete még álcázott prototípusként mutogatta magát, most viszont itt van teljes valójában a BMW 218ti, a márka eddigi legsportosabb elsőkerék-hajtású típusa.
A modell megjelenésében létező stíluselemekből építkezik: a BMW 1-es M Sport optikai elemeit az BMW M135i xDrive légbeömlőivel kombinálja, ám utóbbiak pirosak, nem feketék. Ez az egyszerű, de látványos részlet az egész autó karakterét meghatározza: pirosak a féknyergek, a feliratok és a küszöbtoldat; az utastérben is sűrűn alkalmazott díszítőeszközként tér vissza a szín.
A sajtóanyag oldalakon keresztül részletezi az optikai finomságokat, és kevés időt fordít a műszaki részletekre. Nem véletlenül: a 10 mm-rel ültetett M Sport futóműhöz az összkerékhajtású BMW M135i xDrive kanyarstabilizátorai társulnak. Szintén az utóbbiból származnak a brutális fékek, valamint a hajtott első kerekek Torsen-rendszerű, részlegesen önzáró differenciálműve, hátul ellenben nincs hajtás – ennek köszönhetően az autó 80 kilogrammal könnyebb, mint a nagy példakép.
Nem csak a tömeget faragták le: a blokk ugyan megegyezik az M135 xDrive négyhengeresével, ám annak 306 lóereje helyett „csak” 265 lóerőt ad le, a nyomatéki csúcs 400 Nm. Az autó 6,1 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, a végsebesség 250km/óra. Kézi sebességváltó nincs, csak nyolcfokozatú automata.