Miután a Honda 2021 végén távozik a Forma-1-ből, a Red Bull két csapata, a Red Bull Racing és az AlphaTauri motor nélkül marad. Az energiaital-gyártónál egyelőre keresik a lehetőségeket, a kiszálláson túl az egyik, bár valószínűtlen opció, hogy saját maguk gyártsák és fejlesszék tovább a Honda-féle erőforrást, egy másik, hogy visszatérjenek a korábbi partner Renault-hoz.

Bár a franciákkal 2010-14-ben zsinórban négyszer nyerték meg a konstruktőri és az egyéni világbajnokságot, a hibridkorszak kezdetétől megromlott a viszony, a Renault fel is mondta a gyári partnerséget, hogy újjáélessze saját csapatát, majd 2018 végén teljessé vált a szakítás.

A szabályok alapján a jövő évtől egyetlen klienssel sem rendelkező Renault-nak 2022-től kötelező lenne a Red Bullt és az AlphaTaurit motorral ellátni, de a főnök, Cyril Abiteboul figyelmeztetett, hogy az újabb együttműködés keretében tényleg csak a minimumot várhatnák el tőlük a bikás csapatok:

„Külső fél nem befolyásolhatja a stratégiánkat, ez egyértelmű, hiszen a saját gyári csapatunk miatt vagyunk itt. Láttuk már, hogy az F1-ben szimpla motorszállítóként nem sok babér terem nekünk, és talán a Honda kiszállása is ezt erősíti. 2014-ben rájöttünk erre, ezért újjá is alapítottuk a saját csapatunkat, és talán a Hondánál is felmerültek kérdések” – mondta a Motorsport.comnak, utalva arra, hogy a dicsőséget a Red Bull aratja le, a problémákért pedig általában a motorpartnert hibáztatják.

„Ha teljesítenünk kell bizonyos kötelezettségeket, akkor azt megtesszük, de minden munkánk egyetlen stratégiai célra összpontosul, arra, hogy futamokat nyerjünk és felépítsük az Alpine márkát” – szögezte le Abiteboul.

A Red Bull saját, Honda-alapú motorprogramjának lehetőségére így reagált a Renault-főnök: ”Biztosan folyik az útkeresés, hiszen ha valakinek az alapoktól kellene kezdenie, 2022-re garantáltan nem állna készen.”