Világszerte mind többet használnak szabadidős célra pickupot, ám ezidáig a Honda volt az egyetlen autógyár, amely meg merte lépni az elképzelhetetlent, és önhordó karosszériás platóst hozott forgalomba (eltekintve persze az Európában és Dél-Amerikában előforduló, kisautóból átalakított mini-pickupoktól.)
A Honda Ridgeline bevezetése óta népszerű, de vásárlói megfogalmaztak néhány komoly kritikát vele szemben – például hogy nem eléggé agresszív a megjelenése. Ez tehát az egyik terület, ahol változtattak a tervezők a modell 2021-re datált ráncfelvarrása során. Az A-oszloptól előre teljesen új kialakítást kapott az autó, az orr szögletesebb, a hűtőmaszk függőlegesebb lett, a lámpák LED-esek (ez utóbbinak nincs köze a keményítéshez, egész egyszerűen ebbe az irányba megy az autóipar.)
Ugyanakkor nem csak porban-sárban mutat jobban az autó: lökhárítóján és doblemezein megtalálhatók az aerodinamikát javító, turbulenciát csökkentő légátvezető csatornák. Elöl kartervédő lemez, hátul dupla kipufogó erősít rá a modell kettős személyiségére. Ha mindez kevés volna, extra optikai csomagokkal is megrendelhető az autó.
Az utastérben modernebb érintőképernyős audiorendszert találunk, külön hangerőszabályozó gombbal, valamint megújultak az üléskárpitok, de a sík padló és az osztva dönthető hátsó üléspad megmaradt.
Térjünk rá a lényegre. A 280 lóerős, 3,5 literes V6-os benzinmotor és a kilencfokozatú automata sebességváltó intelligens összkerékhajtási rendszerrel dolgozik együtt. A rendelkezésre álló nyomaték akár 70 százaléka irányítható a hátsó tengelyre, ahol a bal és jobb kerék között 0-100 arányban osztja azt meg a fent már említett nyomatékvektor-szabályozási rendszer. Az opciós összkerékhajtással akár 2,2 tonnát vontathat a gazda, az önhordó karosszéria hasznos teherbírása változatlanul 703 kg – cementet tehát továbbra sem fognak szállítani a Ridgeline-nal (vagy ha igen, keveset.)
Ha sokat nem is bír, legalább széles a plató, a kerékdobok között 122 centiméternyi hely áll rendelkezésre. És ha már személyautós a pickup, a Honda tervezett bele egy zárható, mosható csomagtartót: a padló alatt 206 literes üregecske várja az utasok csomagjait – vagy, mivel vízálló, megpakolhatjuk jéggel, és máris kész a hűtőláda. Akármire használjuk, könnyű hozzáférni, hála a két irányba (lefelé vagy oldalra) nyitható hátfalnak.
Ha lenyitjuk, 130 kilóval terhelhető dinamikusan, tehát nyugodtan rálógathatunk deszkákat, vagy rátámaszthatjuk egy motorkerékpár hátsó kerekét. A plató üvegszál-erősítésű anyagból készült, így külön platóbélés nélkül ellenáll a karcolásoknak, horpadásoknak. Sőt: akár hangszórókkal is felszerelhető a plató, azok örömére, akik a piknikezést sem tudják csendben elképzelni.