A 21. században elég elborult ötletnek tűnik közlekedési eszközt gőzzel hajtani, de nem volt ez mindig így. A 20. század elején a gőzgéppel szerelt automobilok, vagy locomobilok még megtérüléssel kecsegtető üzletnek számítottak, és több nézőpontból is felvették a versenyt a belső égésű motorral szerelt korabeli megoldásokkal.

Csakhogy hátrányaikat nem tudták levetkőzni, a benzines technológia pedig túlnőtt rajtuk, így maradt a hajózás és a kötött pálya a gőzzel üzemelő erőgépek terepe. Itt tudnak igazán jól működni, a robusztus felépítés, a hatalmas nyomatékleadás és az állandó sebesség kihozza a konstrukció előnyeit.

Egy kis, könnyű motorkerékpáron viszont merő őrültségnek tűnik az alkalmazása. Senki sem akar egy forró kazánnal, nagy nyomáson üzemelő gőzrendszerrel a lába között kanyarogni, kivéve a videón is látható, szakállas orosz úriembert. 

Ő a fejébe vette, hogy bármennyire is furcsa, de épít egy gőzmotort. Egy ilyen szerkezetet szabályozni, a gőz erejét megfelelően beosztani egy motoron érdekes kihívás, és hősünk láthatóan egyre közelebb kerül a céljához.