A mercedeses Lewis Hamilton nyerte a 2020-as Forma-1-es Eifel Nagydíjat a Red Bull-os Max Verstappen és a renault-s Daniel Ricciardo előtt. Az 60 körös futam elején címvédő számára csapattársa, Valtteri Bottas jelentette a legnagyobb kihívást, de győzelme nem forgott igazán veszélyben, miután a finn hibázott, majd műszaki hiba miatt kiesett.
A rajttól még Bottas jött el elsőként, kiesése után azonban hamar kialakult a Hamilton, Verstappen, Ricciardo sorrend – az ausztrál remek előzésekkel verekedte előre magát. George Russell és Kimi Räikkönen balesete miatt azonban virtuális biztonsági autós zóna lépett életbe, a williamses ki is esett a versenyből, az Alfa Romeo finnje – aki nem mellesleg rekordot jelentő 323. futamán indult – 10 másodperces büntetést kapott emiatt.
LAP 14/60
Raikkonen oversteers at Turn 1 and makes some pretty dramatic contact with George Russell 😱#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/UyvGSI3sti
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
A Jégember végül 12. lett, közvetlenül Sebastian Vettel mögött célba érve. A Ferrari németjének nem volt jó futama, egy megforgás is színesítette 60 nürburgringi körét.
LAP 11/60
Seb half-spins at the first corner, and duly comes in to pit#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/7flu4vN9q9
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Habár esőt is jósoltak, az nem érkezett meg, nem kavarta fel az állóvizet, de a virtuális biztonsági autó miatt megoszló taktikákat egy csapásra egységesítette a Lando Norris megálló McLarenje miatt pályára küldött biztonsági autó 15 körrel a leintés előtt. Ekkor szinte mindenki kereket cserélt, és az utolsó pár körön egy sprintverseny zajlott. Túl sok érdemi akció nem történt, de dicséret jár Nico Hülkenbergnek: a Racing Pointhoz beugró német több pozíciót is előrejött, így a nyolcadik helyen végzett a beteg Lance Stroll helyettese. Ő is lett a nap versenyzője, 12 helyet javított a verseny során.
⚠️ SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 44/60) ⚠️
Lando Norris retires after battling car troubles for the majority of the race#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/jWVVH92TuJ
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
A dobogósok mögött Sergio Perez lett a negyedik a másik Racing Pointtal, ötödik helyen végzett az állva maradt McLarennel Carlos Sainz, hatodikként pedig Pierre Gaslyt (AlphaTauri) intették le. Charles Leclerc a hetedik helyével mentett néhány pontot a Ferrarinak, az említett Hülkenbergen kívül pedig pontot szerzett még Romain Grosjean (Haas) és Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo).
Bottason, Russellen és Norrison kívül feladta még a futamot a Red Bull-os Alexander Albon, aki 22 igen kaotikus kör után gurult be a bokszba, a csapat közleménye szerint erőforrásproblémák miatt. Esteban Ocon sem ért célba, Renaultja 21 körig bírta a Nürburgringen.
LAP 25/60
Albon pits, but instead comes in to retire! Four cars now our of this race#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/pfWFtH1DTF
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020
Az egyéni pontverseny élén nem történt változás: Bottas hátránya tovább nőtt Hamiltonnal szemben, a finn 161 ponttal rendelkezik, míg csapattársa 220 egységgel várhatja a folytatást. Verstappen maradt a harmadik 147 ponttal. A konstruktőrök közt a Mercedes 391 ponttal áll elől, a Red Bull 211 egységgel követi őket. A 116 pontos McLaren elbukta a harmadik helyet a 120 pontos Racing Pointtal szemben, a Renault 114, a Ferrari 80, az AlphaTauri 67 pontos 11 futamot követően.
A szezon két hét múlva a Portugál Nagydíjjal folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Kissé felhős időben, 8 fokos levegő- és 15 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók rajtrácsra a 2020-as szezon tizenegyedik Forma-1-es futamára, az Eifel Nagydíjra.
Az év 11. pole-pozícióját Valtteri Bottas szerezte meg csapattársa, Lewis Hamilton előtt, megelőzve a Red Bull-os Max Verstappent és a Ferrarival kisebb meglepetést okozó Charles Leclerc-t. A harmadik soron Alexander Albon és Daniel Ricciardo osztozhatott a Red Bull-lal és a Renault-val, az ausztrál mögül csapattársa, Esteban Ocon indulhatott. A legjobb tízbe befért még Lando Norris (McLaren), Sergio Perez (Racing Point) és Carlos Sainz (McLaren).
A nürburgringi futamon eredetileg csak egy német indult volna Sebastian Vettel személyében. A ferraris a 11. helyről kezdhette a versenyt, míg a Lance Stroll helyére beugró Nico Hülkenberg a huszadik rajtkockába állhatott fel a Racing Pointtal.
A nagy része fele a lágy gumikon kezdte a futamot, leszámítva Vettelt, a két AlphaTaurit és a haasos Romain Grosjeant, akik a sárga oldalfalú közepes keveréket választották.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, lágy-közepes elosztásban, 25 körös lágy gumis etappal. Hasonlóan gyorsnak gondolták a kétcserés lágy-közepes-lágy változatot, melyben a lágy gumis etapok 19 körösek lehetnének. Ennél valamivel lassabbnak gondolták az olaszok a lágy-közepes-közepes felosztást, két 21 körös közepes gumis etappal a 60 körös versenyen.
In the Eifel Grand Prix, Nico Hulkenberg will finish ______#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/ljmt5NctLQ
— Formula 1 (@F1) October 11, 2020