A vasárnapi Eifel Nagydíjon a mclarenes Lando Norris műszaki hibával állt ki, az angol ifjonc nagyon körültekintően egy megnyitásnál parkolta le az autót, de a versenyigazgatás a mentés látszólagos egyszerűsége ellenére is a biztonsági autó beküldését rendelte el.
Sokak szerint egyértelmű, hogy a verseny záró szakaszát kívánták feldobni azzal, hogy a safety car összerázta a mezőnyt, hiszen a futam korábbi szakaszában George Russell Williamsének eltávolítása idejére egyszerűen a virtuális biztonsági autós szakaszt használtak.
„Szerintem nem volt szükség a biztonsági autóra” – mondta a versenyen a 2. helyen beérő Red Bull-os Max Verstappen. „Virtuális biztonsági autóval is meg lehetett volna oldani. Szerintem egyszerűen össze akartak minket rázni, hogy izgalmasabbá tegyék a versenyt.”
A Forma-1 versenyigazgatója, a szinte minden hétvégét követően magyarázkodni kényszerülő Michael Masi ezúttal is reagált:
„Két okból kellett a biztonsági autó. Az egyik, hogy Lando autója láthatóan kigyulladt. A másik az volt, hogy első pillantásra nem voltunk benne biztosak, hogy az autót tényleg be lehet tolni a szűk megnyitáson. Szóval a menet közbeni rögtönzés helyett a biztonsági autót választottuk, így mindent kezelni lehetett. Ez volt a legbiztonságosabb lépés” – idézte a RaceFans.
Verstappen a kritikájában kitért a biztonsági autós szakasz hosszára is.
„Ilyen hidegben fel kell melegíteni a gumikat. Rizikós volt a helyzet. A gond az volt, hogy három-négy autó volt csak a safety car mögött, a (lekörözött) többieknek viszont körbe kellett érniük, és ők melegíthették a gumikat, mert tempósan mentek, amivel előnybe kerültek velünk szemben.”
Masi erre ezt felelte:
„A sportszabályzat előírja, hogy a lekörözött autók visszavegyék a körüket, azaz hatodik helytől hátrafelé mindenki. Tíz-tizenegy autónak kellett körbeérnie, ezért lett a biztonsági autós szakasz hosszabb a reméltnél.”
A safety car beküldése egyébként nem dobta fel a futam hajráját, a safety car alatt ugyanis mindenki nyugodtan kereket cserélhetett, az utolsó dobogós helyért a renault-s Daniel Ricciardo és a frissebb abroncsokon fokozatosan felzárkózó Sergio Perez közti, organikusan kibontakozó csata is lenullázódott az újrarajtolással.