Több videó is terjed a közösségi oldalakon házilag újravágott abroncsokról. Van, ami ránézésre profinak tűnik, és van, ami annyira kézműves, hogy inkább fali dísznek raknák fel, nem egy használatban lévő járműre.
Ahol viszont nem hogy új abroncsokra, de újrafutózásra sincs pénz, ott a mintázat kézi újravágásával hosszabbítják meg a gumik élettartamát. Rizikósnak tűnik, és ha nem megfelelően csinálják, akkor valóban az.
Pedig maga az eljárás nem ördögtől való, ha profik végzik, megfelelő szerszámokkal. A tehergépjárművek, mezőgazdasági gépek abroncsai esetén ismert és alkalmazott az újravágás, de ezeket a gumikat direkt erre felkészítve gyártják.
A mintázat alatti réteg 4-5 mm vastagsága kellő alap az utánvágáshoz, amelyet akkor érdemes elvégeztetni, amikor a mintázat mélységéből még 2–4 mm marad. Az utánvágás akkor engedélyezett, ha az abroncs oldalán szerepel a „regroovable” (utánvágható) felirat vagy az U szimbólum.
Személyautókra szánt abroncsoknál viszont tilos az újravágás, nem véletlenül tilos az utánvágott abroncsok általános alkalmazása a következő, kerekekre vonatkozó 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet szerint: “Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették, kivéve, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezi, ezt a gumiabroncson feltüntette, és az utánvágást a vonatkozó előírások megtartásával végezték. Nem szabad szögbetétes gumiabroncsot használni.”