Kezd kuszává válni a Volkswagen kompakt szabadidőjármű kínálata. Az új Taro sok, hasonló méretű modell között landolt a globális palettán, ám ha a kínai Tharut nem is vesszük figyelembe, a Tiguan rövid kiadása akkor is szinte milliméterre ugyanakkora, mint az újdonság: ez (valamint az, hogy a gyári kommunikációban következetesen Tiguant írnak, miközben a Tiguan Allspace-re gondolnak) arra enged következtetni, hogy az alapkivitelű Tiguannal nincsenek hosszú távú tervei a gyártónak.
VW Tharu (Kína) |
VW Taro (USA) |
VW Tiguan (USA) |
VW Tiguan (EU) |
VW Tiguan Allspace (USA) |
VW Tiguan Allspace (EU) |
|
Hosszúság (mm) |
4453 | 4465 | 4486 | 4486 | 4701 | 4701 |
Szélesség (mm) |
1841 | 1842 | 1839 | 1839 | 1839 | 1839 |
Magasság (mm) |
1632 | 1636 | 1658 | 1654 | 1665 | 1674 |
Tengelytáv (mm) |
2680 | 2690 | 2681 | 2677 | 2790 | 2787 |
Az autót 160 lóerős, 249 Nm-es, másfél literes benzinmotor hajtja, a váltó nyolcfokozatú automata vagy hétfokozatú DSG – az előbbi csak első-, az utóbbi csak összkerékhajtással társítható.
A Taos a VW legújabb vizuális arculatát alkalmazza, beleértve az első logóból kiinduló fénysávokat, ugyanakkor a Tiguan és az Atlas rokonságát sem tagadja. A szögletes kerékívekben 17 colos kerekek forognak, a 18 és 19 colos tárcsák opciósak. A csomagtartó alaphelyzetben 796, a második üléssort ledöntve 1877 literes – ezek észak-amerikai szabvány szerint mért értékek, így gyanús, hogy az alapadatot is a plafonig, nem pedig a kalaptartóig számolták.
A beltérben nincsenek meglepetések; miközben egy sor kényelmi tétel feláras, már nem kérnek plusz pénzt a digitális műszeregységért és a fedélzeti wifiért. Szintén szériafelszerelés számos vezetőtámogató funkció, a ráfutásos ütközést megakadályozó automata vészfékezéstől a dugókövető tempomaton át sávban tartó rendszerig.
A modell 2021 nyarától kerül forgalomba Észak-Amerikában; addig még akár az is kiderülhet, hogy nálunk is lecseréli a Tiguant a Volkswagen.