Nyers erő helyett vezetési élmény: ez az elv vezérelte annak idején a 2016-ban bevezetett, első generációs Golf GTI Clubsport fejlesztését. Az utód is ezt a szemléletet követi: új hangolású futóművével, kifejezetten a Nordschleifére tervezett beállítással és persze 300 lóerőre emelt teljesítménnyel kínál különleges élményt.
A futómű új járműdinamikai vezérlő rendszert kapott. A mezei Golf GTI azonos rendszere az elektronikus differenciálzárat és az adaptív felfüggesztés egyes elemeit is képes befolyásolni, a GTI Clubsport azonban az elektromechanikus differenciálzárat is belevonja ebbe a körbe. A különböző rendszerek összehangolása minden eddiginél precízebb, semlegesebb reakciókat ígér a gyártó szerint.
Az elektronikus vezérlésnek köszönhetően a mérnökök egy különleges geget is bevetettek: egy Nürburgring-programot, amely kifejezetten a német versenypálya adottságaihoz igazítja a beállításokat.
Nem kell vezetnie az embernek az autót, hogy felismerje a GTI Clubsportot: a GTI hűtőmaszk szabványos ugyan, de a dupla hátsó szárnnyal már csak ennél a típusnál találkozhatunk – ez egyébként (az első köténnyel egyetemben) valódi aerodinamikai hatással bír.
A 18 colos kerekek, az egyedi diffúzor, a 10 mm-es ültetés és a szélesebb küszöbök hatásosan tanúskodnak a 400 Nm-es motorból adódó képességekről – a gyártó egyelőre nem közölte a várható menetdinamikai adatokat. A pontot az i-re két oldalt elhelyezett, ovális kipufogó-pár teszi fel.