A hosszú idő után induló motorok hangja mindig zene a hozzáértő füleknek, az építőknek pedig nagy pillanat. Igaz ez az ötvenes, kétütemű Simson blokkra ugyanúgy, mint egy V6-os Busso Alfára. Az igazi nagyvasak viszon olajos műhelyek mélyén, szerszámhegyek között üvöltenek fel, hatalmas füstfelhővel övezve.

Bizony, ha motorindítás, akkor a tankmotoroknak nincs párjuk, ez a nyers erő kivételes, és kevés szárazföldi járműben található meg. 

T-72, a régi ismerős. Ezt a hangot valószínűleg sokan ismerik az idősebb korosztályból, akik még letöltötték a kötelező sorkatonaság szolgálati idejét.  A 780 lóerős, 38 literes V12-es motor üzemanyaga alapesetben gázolaj, de az adagolószivattyú kenését nem a tüzelőanyag végzi (be van kötve a motor kenési rendszerébe), ezért alacsonyabb teljesítményen, de petróleummal vagy akár benzinnel is üzemeltethető.  

A harckocsi üzemanyagtartálya egy köbméteres (azaz 1000 literes – összehasonlításul egy átlagos autóé kb. 40-60 liter) – ez 480 km-es hatótávolságot biztosít számára. 

Füstjelek Amerikából – A  videón látható Continental AV1790-es húsz év állás után indult be újra. Az eredetileg egy M88-asban szolgáló amerikai V12-es léghűtéses dízel önmaga nyom 2,2 tonnát. Ekkora tömegért cserébe viszont 750 lóerőt, és 2370 Nm nyomatékot termel. A hangja pedig a mély, dízel morgással, és a turbók fütyülésével messziről jelzi, hogy nem egy pedálos Moszkvics közeledik.

V12 Panzer – Erről a motorról nem árult el sokat a videó feltöltője. Aki felismeri, írja meg a pontos típust, valószínűleg II. világháborús technika. Bár adatok nincsenek, az indítási procedúra, és ez a pár gázfröccs megéri a kattintást.

A német precizitás – A Leopard II-esekben szolgáló, MTU MB 873 Ka-50 kódjelű motor már ránézésre is egy modernebb, összetettebb darab, mint az orosz T72-es széria motorjai. Ez a teljesítményén is meglátszik. A 47,7 literes, négyütemű, V12-es elsősorban dízel, de többüzemű motor 1500 lóerőt, és 4700 Nm nyomatékot termel. 

Végsebessége 68 km/óra, békeidőben a csúcssebessége limitált 50 km/h-ig. Álló helyzetből 6 másodperc alatt gyorsul fel 35 km/h sebességre. A fékútja csúcssebességről álló helyzetig mindössze 35 m. Az egész motorblokk egyben cserélhető, akár a harcmezőn is. A csere időtartama nem haladja meg a 15-20 percet laktanyában, terepen pedig a 35 perc a szintidő.

Becsült fogyasztása 300 liter üzemanyag száz kilométerenként.