Álló helyzetből mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 318 km/óra: ezek nem úgy hangzanak, mint egy belépő modell menetdinamikai adatai. Pedig pontosan erről van szó: a W12-es csúcsverzió után itt a 4.0 V8-as motorral szerelt Bentley Flying Spur szedán.
Mivel a gyár felmérései szerint egyre kevesebben használják sofőrös limuzinként a Flying Spur szedánt, a fejlesztés során a vezetési élményre fektették a hangsúlyt. Ezért a visszafogott helyett inkább markáns motorhangokat kap a kedves vevő, ugyanakkor arra is ügyeltek, hogy a túraautóktól elvárható gondtalan, hosszú távú utazás elvárásainak is minél inkább megfeleljen a nagy négyajtós.
Az 550 lóerős, 770 Nm nyomatékú, kettős megfúvású turbómotort emiatt fejlett hengersor-lekapcsolás technológiával szerelték fel: részterhelésen (3000/perc fordulatszám és 235 Nm alatt) mindössze 0,02 másodpercbe telik, hogy négy hengerrel üzemeljen tovább a blokk. Ez átlagosan 16%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
A Flying Spur V8 pontosan egy mázsával könnyebb, mint a W12-es, így dinamikusabban, kezesebben viselkedik. Ezt adaptív légrugózás, fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozás, valamint elektromos szervokormány segíti. Opcióként aktív, 48 voltos villanymotorokkal működő kanyarstabilizátorok is kérhetők, sőt, összkerékkormányzás is rendelhető.
A négy- és ötszemélyes kivitelben kapható Flying Spur a hagyományos kényelmi és fényűző extrák (pl. mínusz fokokra is képes italhűtő, motorosan lenyitható piknikasztalkák) mellett a modern vevők igényeit is kielégíti okostelefon-integráció, 3D navigációs térképek és valós idejű forgalominformáció segíti a sofőrt.