Bár hivatalosan sosem állították, a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) kötött bizalmas jellegű megegyezésből világos, hogy a Ferrari tavaly trükközött a motorjával. Miután az ehhez felhasznált kiskapukat bezárták, az olaszok erőforrása a mezőny leggyengébbje lett, ráadásul a maranellói csapatnak sikerült pocsék kasztnit is gyártani, így a vörös autó a középmezőny sűrűjébe-végére csúszott vissza 2020-ra.
A koronavírus-járvány, pontosabban annak gazdasági hatásai miatt már tavasszal eldőlt, hogy a 2021-re tervezett nagy szabályváltoztatásokat elhalasztják, sőt, az F1-ben – igen korlátozott módosításokkal – jövőre is az idei modelleket használják majd a csapatok, ami alaposan feladja a leckét a Ferrarinak.
A Corriere dello Sport a csapat főtervezőjét, Simone Restát kérdezte a 2021-es fejlesztésekről, elsőként arról, ki dönti el, az autó melyik részéhez nyúlnak hozzá.
„A csapat. Mi. Ez a tervezők dolga. Ezen is dolgozom a kollégáimmal. Mi fogjuk eldönteni, hogyan lehet javítani az idei modellen” – felelte.
A kérdésre, hogy pontosabban melyik területre koncentrálnak, így válaszolt a szakember:
„Az autó hátsó részének újratervezésén dolgozunk. Azt a területet tervezzük át, ugyanis szerintünk ott lehet a legtöbbet hozni a teljesítmény szempontjából” – utalt arra, hogy az SF1000-es hátulja igen instabil.
A napokban felröppent, hogy nincs minden rendben a rövid Alfa Romeó-s kitérő után a Ferrarihoz visszatért Resta, valamint a tavaly óta a Scuderiát irányító volt technikai igazgató, Mattia Binotto között. Erről a német Sky kérdezte a csapatfőnököt.
„Most az a fontos, hogy koncentráljunk. Nem szabad a pletykákkal foglalkoznunk, csakis a munkánkra, az érkező fejlesztésekre kell összpontosítanunk” – szögezte le Binotto.
Az idei küszködés kapcsán sokan felvetették már, hogy a 2020-as, pocsék autó „reszelgetése” helyett a Ferrari visszahozhatná a tavalyi, versenyképesebb modellt 2021-re. Binotto kizárta ezt:
„Még ha annak a továbbfejlesztése is lenne (az idei modell), mostanra nagyon más az autó. Nem lehet csak úgy elemeket átpakolni egyik autóról a másikra, szóval ez nem lehetséges.”