Szeptember 26-án ünnepelte 210. születésnapját a Peugeot, a francia gyártó ezen jeles alkalom nyomán úgy döntött, új életet lehel egy régi modelljébe, majd azt leendő, szerető gazdájának gondjaira bízza. Félreértés ne essék: 1810-ben a Peugeot acélgyárként és szerszámgyártással kezdte meg működését, portfólióját aztán az 1840-es években bors- és kávédarálók, 1882-től pedig kerékpárok gyártásával bővítette ki. Az első autó 1889-ben készült el, a gőzhajtású Type 1.
A szerencsés kiválasztott az 1,9 literes motorral szerelt 205 GTi-k egyike lett. Az első Peugeot 205-ös 1983-ban jelent meg, egy évvel később már a Fiat Uno mögé zárkózott fel az Év Autója-szavazáson. 1998-ig gyártották a komoly népszerűségnek örvendő típust, amelyből 5,3 millió példányt hagyta el a gyártósort.
Pofás hot hatchének restaurálását a lecsupaszítással kezdték Souchaux-ban, az Aventure Peugeot műhelyében. Mint az látható, ezt a 205-öst is utolérte az 1990-es évek tuningőrületének mérhetetlen pusztítása. Az első sokk a vezető oldali ajtót kinyitva ér minket, a pedálokat és a váltógombot meglátva, de a motor is látott szebb napokat.
A munkálatokhoz szükséges, ám bizonyos esetekben már nem gyártott alkatrészeket egyrészt jól bejáratott alvállalkozóitól szerzik be, másrészt a modern technológia nyújtotta lehetőségeket kihasználva, 3D-s nyomtatással állítják elő.
A 910 kilogrammos karosszéria alatt rejtőzködő 1,9-es, négyhengeres motor szabályozott katalizátorral 120, ártalmatlanítás nélkül 128 lóerős teljesítményre és 160 Nm nyomatékra képes. 0-ról 100 kilométer/órára 8,2 másodperc alatt gyorsul, így biztosan sok örömét leli majd a felújított 205-ösben a következő tulajdonos. A jövőben pedig további, hasonlóan klasszikus autókat ment meg az enyészettől a Peugeot.
Addig is, videón is megnézhetjük, ahogy megkezdődik a Peugeot 205-ös átalakulása: