A túraautó-világkupa harmadik versenyével véget ért a Super Racing Fesztivál a Hungaroringen, amit a koronavírus-járvány miatt végül zárt kapuk mögött, a média korlátozott jelenléte mellett rendeztek meg. A kamion Európa-bajnokságban kolosszális teljesítménnyel, négyből három futamot megnyerve zárt Kiss Norbert, így a Révész Truck Racing Team magyar versenyzője listavezetőként vág neki a szezonzárónak.
Csakugyan több esély volt arra a WTCR-ben is, hogy magyar dobogó szülessen, de a magyar versenyzőknek korántsem alakultak annyira könnyen a vasárnapi versenyek, mint amennyire reménytkeltő eredményeket hozott az időmérő edzés, többek között Tassi Attila második helyével és Boldizs Bence fordított rajtrácsos első rajtkockájával.
Guerrieri a mezőny felett, Tassi a legjobb magyar
Már az első futamon kilátás volt egy magyar kötődésű dobogóra, miután a Zengő Motorsport újdonsült igazolása, Mikel Azcona a második helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A spanyol azonban beragadt a rajtnál, aminek következtében egészen a nyolcadik helyig esett vissza. Így a pole pozíciós Esteban Guerrieri mögött Yann Ehrlacher, Yvan Muller, Tassi Attila sorrend alakult ki.
A magyar hondás, valamint a két Lynk & Có-s, Santiago Urrutia és Muller mellett elment Néstor Girolami, az argentin így felkapaszkodott a harmadik helyre. Azcona eközben igyekezett menteni a menthetőt, Jean-Karl Vernay Alfa Romeóját komolyabb kakaskodás árán tudta maga mögé utasítani, majd Urrutiát támadva sem kérdezett.
Guerrieri pedig ellen tudott állni Ehrlacher nyomásának, pozícióját megtartva a második WTCR-győzelmét szerezte 2020-ban, a dobogó pedig Girolamival egészült ki. Muller és Azcona szendvicsében, utóbbival kemény csatát vívva végzett az ötödik helyen Tassi Attila. A Münnich Motorsport-os Civic mögött Urrutia, Vernay, a legjobb hyundai-osként záró Luca Engstler és Thed Björk tette teljessé az első tíz sorrendjét.
Michelisz Norbertet azonban tovább kísérte a balszerencse: habár a rajtot követően öt pozíciót is nyert, néhány kör után ki kellett állnia, miután az előző napi motorprobléma nem sikerült orvosolni a Hyundai-nál. Később visszatérhetett a pályára a tavalyi bajnok, a leggyorsabb körrel vigasztalódhatott a nullázás után. A Zengő Motorsport magyar újoncai közül Boldizs Bence egy pontot szerzett a 16. helyen, Kismarty-Lechner Gábor 19. lett.
Magyar pole, majd Michelisz-mágia
Egy félig-meddig álmatlan éjszaka után, 500 forgatókönyvet lejátszva a fejében állt fel a pole-ba Boldizs Bence – s mint azt előre megjósolta, végül egy 501. verzió érvényesült. A 2018-as szlovák hétvége óta először volt hasonló helyzetben a Zengő Motorsport, csakhogy akkor Nagy Norbert számottevően nagyobb tapasztalattal rendelkezett. Boldizsnak az indulást követően ki is forogtak a kerekei, ezt kihasználva elhúzott mellette a francia trió Ehrlacher-vel, Mullerrel és Vernay-jel.
A vezető hármas mögött többen is összeakadtak a 2-es kanyarban, miután Girolami hátulról „megpuszilta” Azcona Cupráját – ez mindkettejük versenyének a végét jelentette, az argentin pedig egy öthelyes rajtbüntetéssel utazik a következő helyszínre. A mezőny második felében pedig Tom Coronel topredózta meg és forgatta ki Gabriele Tarquinit a 8-as kanyarnál.
Coronel később hasonlóképpen akaszkodott össze Engstlerrel, ám az ifjú német balszerencsésebben járt, mint márkatársa, csúnyán a falnak csapódott a Hyundai-jal. A viseltes i30-as műszaki mentése miatt a biztonsági autó is pályára gurult, de ez sem akadályozta meg a Lynk & Co kettős sikerét – Ehrlacher győzelemmel válaszolt Guerrieri sikerére.
A dobogósok mögött Nathanaël Berthon ötmásodperces büntetése kavarta meg a sorrendet. Ennek révén Michelisz Norbertet Urrutia mögött, az ötödik helyen rangsorolták, úgy, hogy a 15. pozícióból gázolt át a fél mezőnyön, Boldizs Bence pedig eddigi legjobb WTCR-eredményét érte el a hatodik helyen. Tassi Attila ezúttal csapatjátékosságában jeleskedett, de Guerrierit maga elé engedve is nyolcadik lett, csapattársa, Tiago Monteiro és az audis Gilles Magnus előtt.
A Honda-fölény ellenére elúszott az utolsó esély
Tassi Attila második rajtpozíciója komoly sanszot jelentett a hőn áhított magyar dobogó szempontjából, de a magyar elrontotta a rajtot, így márkatársait, Monteirót és Girolamit is megkapta maga elé, miközben Guerrieri megőrizte az első helyet – egészen a leintésig, ahogyan már mögötte sem változott a sorrend, vagyis három Honda-sikerrel zárult a hétvége, míg a listavezető Ehrlacher inkább a biztos pontokra hajtott, ami a nyolcadik helyet jelentette számára.
Vernay, majd Azcona is megelőzte Tassit az első néhány körben, majd a francia és a spanyol újra összecsapott, akárcsak az első versenyen. Azcona azonban óriási manőverrel autózta körbe az alfást, az így megszerzett negyedik helye a Zengő Motorsport legjobb eredménye volt a hétvégén. Tassit végül hatodikként intették le, mögötte a remek formában versenyző, a Lynk & Có-kat sorra levadászó Gabriele Tarquini, Ehrlacher és Muller futott be.
Öt előzés után, a 10. helyen zárva Michelisz újabb értékes pontokkal gazdagodott, pedig Urrutia egyáltalán nem volt könnyű falat, ám az uruguayi újoncnak az agresszivitása lett a veszte a végén, defektes kerékkel állt félre a hajrában.
Élesedeik az Ehrlacher-Guerrieri küzdelem a bajnokságért
Két versenyhétvégével, hat futammal az idei szezon vége előtt továbbra is Yann Ehrlacher vezeti az összetettet, a 169 pontos francia előnye viszont 22 pontra zsugorodott Esteban Guerrierivel szemben, őket Yvan Muller követi 55 pontos lemaradásban.
A magyar érdekeltségű autók között Mikel Azcona vezet, a spanyol a 9. helyen áll 79 egységével. Tassi Attila 77 ponttal a 11., Michelisz Norbert 58-cal pedig a 14. helyről várja a folytatást, míg Boldizs Bence 25 ponttal a 18., Kismarty-Lechner Gábor pedig 10-zel a 20. pozíciót birtokolja. Két hét múlva Aragónban folytatódik a 2020-as (európai) idény.