A különféle ipari igények már rengeteg érdekes, sorozatgyártástól eltérő gépet szültek. Ezek általában nem kerülnek a széles közönség elé, miután elvégezték feladatukat, csendben elrozsdásodnak valamelyik ipartelep sarkában, legyenek bármennyire különlegesek is. A Colonia Gmbh által a VAW Aluminum számára épített vontató is erre a sorsra jutott, létezéséről csak pár régi fotó maradt fenn. Pedig maga a konstrukció megérdemelné, hogy valahol kiállítsák!
Története a nyolcvanas években indult Nyugat-Németországban, ekkoriban merült fel az igény az igen hosszú, 55 méteres acélidomok autópályán történő szállítására. Erre épült a cég műhelyében a Cologne Crocodile (kölni krokodil), avagy a Schnibbelmobil, aminek alapjait egy MAN F8 22.320 UNL vontató adja.
Ennek alváza gyakorlatilag maradt gyári kivitel, a kabint viszont radikálisan átépítették. Egy Ford Granada kombit hegesztettek rá, de nem közvetlenül az első tengely fölé, hanem inkább elé. Így egy extrém hosszú, lebegő orral rendelkező furcsaság lett az eredmény.
Ráadásul a Ford orra már előzőleg összetört, így azt egy Mercedes-Benz TN 207 D frontrészével pótolták. Így lett csak igazán furcsa öszvér a Schnibbelmobil, amit vezetői enyhén szólva nem kedveltek. Ennek oka az orr nagy függőleges kilengése volt, gyakorlatilag tengeribetegek lettek benne ülve az autópályán.
Igen, a pályán, mert hiába libegett, ez a dolog hivatalosan részt vett a közúti közlekedésben, és több mint 800 ezer kilométert tett meg pályafutása során. A Ford hátsó ülésein még alvóhelyet is kialakítottak, a beltér nagy része szintén a Fordból érkezett, csak a kormánya származott teherautóból.
A vontató jelenlegi lelőhelye ismeretlen, pár éve keringtek fórumokon pletykák és fotók róla, de pontos információval senki sem rendelkezett.