A tervezési kiírás lényege, hogy a most elszeparáltan futó kétszer egysávos gyorsforgalmi utat és az oldalt mellette futó, kétszer kétsávos Gyömrői utat egybenyitják. Így megszületik egy kétszer kétsávos főút zajvédelemmel, szakaszosan buszsávokkal és széles kerékpáros főútvonallal – írta a Telex.
Az eddigi aluljárók és felüljárók megmaradnának a kétszer két sáv átvezetésével, kivétel a legbelső, Határ úti metróállomás fölötti felüljáró, ami maradna kétszer egysávos, hogy ne vezessen be nagyobb forgalmat a belvárosba. A csomópontoknál, felüljáróknál az út kiszélesedne kétszer három sávra a kanyarodók miatt.
Az eljárás nyertesének a kiviteli tervek és a tenderdokumentáció elkészítéséig kell eljutnia 2022-re. Ha minden szerencsésen összeáll, és forrás is lesz rá, akkor onnantól még legalább két-három év a kivitelezés, vagy még akár több is, hiszen teljesen nem lehet lezárni ezt az útvonalat, valamennyire fenn kell tartani rajta a forgalmat.
Az átalakítás célja, hogy biztonságosabbá, kevésbé zavarérzékennyé tegyék az útszakaszt, amelyet gyakran bénítanak meg teljesen balesetek.