Minimálisan ugyan, de az első kilenc hónap alapján megtorpant a használtautó-piac 2020-ban, pedig az év elején úgy tűnt, ezúttal is rekord születhet a területen. Az elmúlt 8-10 évben folyamatosan nőtt a másodkézből eladott autók száma, és ez a tendencia januárban és februárban is folytatódott, akkor tíz százalék fölötti mutatókkal emelkedett a terület.

Március és május között – a koronavírus miatt elrendelt veszélyhelyzet idején – azonban 18, 34 és 7 százalékos mínuszt mutatott a terület. Júniusban viszont észhez tért a piac, s azóta minden hónap túlszárnyalja a korábbi év teljesítményét.

Ennek köszönhetően összességében 586 489 használt gépjármű cserélt gazdát az országhatáron belül, ami mindössze 2,1 százalékos mínuszt eredményezett. Az átírt autók 74,5 százaléka tíz évnél is idősebb, ami hűen tükrözi az évek óta öregedő, hazai autóállományt, melynek átlagéletkora – a legfrissebb, 2019-es KSH adatok szerint – jelenleg 14,4 év.

Januártól szeptember végéig a legtöbben alsó-középkategóriájú (29,48 százalékos piaci részesedés) autót kerestek, de a kisautók (22,79 százalék) és a felső-középkategóriás modellek (15,28 százalék) is népszerűek voltak. A legnagyobb számban Budapesten, Pest megyében, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében vásároltak használt autót. A legkisebb érdeklődés Tolna és Nógrád megyében mutatkozott a másodkézből származó gépkocsik iránt.

A legtöbben Opelt (12,24 százalékos piaci részesedés), Volkswagent (10,23 százalék) és Suzukit (8,97 százalék) vásároltak. Kilenc hónap után a típusok rangsorát az Opel Astra vezeti a Suzuki Swift és a Ford Focus előtt, a tíz legnépszerűbb modell között pedig összesen négy Volkswagen-csoportos márka található.

A Golf a negyedik, a Passat az ötödik, a Škoda Octavia a nyolcadik, a Polo a kilencedik helyen áll. A luxusautók piacán is jelentős mozgolódás volt tapasztalható: az országban új gazdára talált 852 Porsche, 18 Ferrari, 5 Rolls-Royce és 3 Lamborghini is.