Ha valamit már igazán vártam a Hyundaitól, akkor az az i20 N, mert kevés ennél mókásabb gép lehet a kisautók között. Ahogyan nagyobb testvére, az i30 N is hamar az egyik legélvezetesebb hot hatch lett, úgy egy mérettel kisebben is jó előadást rendezhet az izmos turbómotor és a BMW-től átcsábított mérnökgárda. Úgy tűnik, hogy az i20 N-től semmit nem sajnáltak, és ez nagyon jót tesz neki.

200 lóerős zsebrakéta a Hyundai i20 N 1

Pont annyit tettek hozzá, amennyit egy izmos kisautóhoz kell. Mérgesebb vonalú lökhárítók és látványos toldatok kerültek rá, valamint ovális kipufogó és menő hátsó szárny. Elmaradhatatlan a füstös szürke felni és a piros féknyereg kombinációja. A beltérben is ott vannak a babakék és piros kiegészítők, de leginkább a háromküllős sportkormányon. Fém pedálokkal, rendes kézifékkel és kézi váltóval (visszaváltáskor automatikus gázfröccsel), ahogy kell.

200 lóerős zsebrakéta a Hyundai i20 N 29

1,6-os, négyhengeres motorja új turbót kapott, magasabb befecskendezési nyomást és változó nyitási idejű szelepvezérlést. 201 lóerős teljesítményét 5500 és 6000 között adja le, 275 Nm nyomatékát pedig már 1750-től egészen 4500-ig. Az i20 N picit kevesebb mint 1,2 tonna és 6,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra. A végsebessége 230 km/óra.

200 lóerős zsebrakéta a Hyundai i20 N 30

Hogy az i20 N érezhetően jobb és sportosabb legyen, 12 ponton erősítették meg a karosszériáját, a futóműve pedig új lengőkarokkal, rugókkal és lengéscsillapítókkal, valamint nagyobb kerékdőléssel adja meg, ami egy ilyen izmos kisautónak kell. Persze a fékek is nagyobbak alatta. Az opciós tételek között szerepel a mechanikus önzáró differenciálmű.

200 lóerős zsebrakéta a Hyundai i20 N 31

Lesz hozzá egy csokor vezetéstámogató rendszer, de különböző vezetési módok is, mint a Normal, Eco, Sport, és N vagy épp a konfigurálható N Custom. Szóval már csak annyi a kérdés, hogy mennyire ront rá a Ford Fiesta ST-re.