Tényleg bármilyen autóból válhat egy idő után gyűjtői darab, és ezt számtalan keveset futott Trabant vagy akár Fiat Uno is bizonyítja. Innen nézve már nem is olyan meglepő, hogy nem csak EK9-es Civic Type R-ek ára szökik az égbe, hanem még egy keveset futott, 2003-as Honda Civic SiR-ért is elkérik egy egészen új autó árát. Pedig látszólag tényleg nem más, mint egyszerű, kompakt közlekedési eszköz.

Egy sima fehér Civic is lehet különleges 1

Sokak szemében a busz-Civic nem a hondázás teteje, ami érthető, hiszen elődjei jóval kellemesebb autók voltak, az utódai pedig karakteresebbek. Ami viszont elvitathatatlan, az a tartósság és a VTEC. A fehér szín se tesz hozzá különösebben, és a beltér komorságát is csak az egybetámlás, sportosabb fazonú ülések dobják fel. Számomra még mindig egészen fura a középkonzolból kiálló bikaszarv-váltókar.

Egy sima fehér Civic is lehet különleges 23

2,0 literes, négyhengeres motorja klasszikus szívó benzines, változó vezérlésű, ezt a K20A3 kódú blokkot használták a belépő szintű Acura RSX-ben is. 6500-as fordulaton 160 lóerős teljesítményt ad le és 179 Nm nyomatéka van. Ezzel valamivel kevesebb mint 8 másodperc alatt gyorsul 100-ra az elődjénél termetesebbre nőtt Civic.

Egy sima fehér Civic is lehet különleges 24

Angliában gyártották, de kizárólag az amerikai és kanadai piac számára készült az SiR felszereltség, melynek apróságaiból kiderül, hogy ez a sportosabb fazonú, de még hétköznapi Honda Civic. A pirossal varrott bőrkormány és a fehér számlapos műszerek azért diszkréten jelzik is ezt. Ebben az autóban 15 500 kilométernyi mérföld van, tehát majdnem friss. Közel 6,7 millió forintot kérnek érte, amiért már új Civic is kapható, igaz 3 hengeres turbómotorral.