Hétköznapi hősökből ritkán válik legenda. De mi, a Vezessnél szeretnénk, ha az Opel Astra G nem brigádutóvá lecsúszva, a moslékhúzásban megfáradt F Astra kombik örököseként maradna meg, ezért a Kilométerkirályok sorozatban az 1,4-es limuzin után bemutatunk egy másik elsőgazdás G Astrát is, hasonlóan remek állapotban.

Telefaxos árajánlat, 3,4 milliós vételár

Szabó Péter 529 000 kilométert tett meg a Z16XE-motorkódú, 1598 köbcentis kombival, amelyet 2004 végén vett családjával. Nem tegnap történt, olyannyira, hogy az értékesítő telefaxon vagy távmásolón (a fiatalabbak kedvéért) küldte el az árajánlatot, nem az akkor már itthon is bőven működő e-mailen.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 1

16 éve 3 589 100 forint volt az autó listaára, kedvezménnyel 3 370 00 forintot kellett letenni érte. A listaár bő félmillió forintnyi extrát is tartalmaz a 3 065 000 forintos alapáron felül, többek között csomagtéri elválasztóhálót, első ködlámpát, tetőcsomagtartó alapsínt és 120 600 forintért automatikus légkondicionálót, ami a tulajdonosnak fontosabb volt az első elektromos ablakemelőnél. A levehető fejű vonóhorog a munkaautó tartozéka, a G Astra kombi 1050-1100 kilogrammos fékezett utánfutót vontathat.

2008-ban tette meg a legkevesebb kilométert a használt Opel Astra, 19 541-et, a jellemző éves futás inkább 37-45 ezer km. A legtöbbet 2018-ban ment, 417 és 463 ezer km között összesen 45 830 kilométert. Az utak zöme kistelepülési élelmiszerboltok áruellátásából fakadt, de az autó sokfelé járt Európa-szerte.

Opel-vonal: Ascona, Corsa, Vectra, Astra

Ez az Astra is utódával párhuzamosan volt megvásárolható Magyarországon, így lett belőle Classic II. Elsősorban az ára szólt mellette, a tulajdonos emlékei szerint a H Astra Caravan 1,6 másfélmillió forinttal többe került volna, ami nem tette vonzóbbá a hasonló csomagterű, de modernebb és biztonságosabb kombit.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 120

230 000 kilométernél kipontozódott a család előző autója, egy F Astra Caravan. Szükség volt egy újra helyette. Évekkel később ezen a vastelepen látta viszont egykori tulajdonosa

Adott volt a családban az opeles kötődés, mert a Škoda 120L-t a rendszerváltáskor egy Opel Ascona C váltotta, tehát már az elsőkerék-hajtású, keresztmotoros generáció. Ráadásul az 1,8-as benzinessel, ami a maga 90 lóerejével szélvészgyors autó volt akkoriban. Utána a családi kisvállalkozásban többféle Opel szolgált, többek között B Corsa és A Vectra, egyikben sem adódott probléma a fődarabokkal.

Kilométerkirályok: neked is van egy?

Nemrég egy 635 000 kilométeres Opel Vectrával indítottuk a Kilométerkirályok sorozatot a Vezessen az igazán sokat futó használt autókról. Továbbra is nagy szeretettel várjuk mindazok jelentkezését, akik sokat jártak ugyanazzal az autóval, írják a kiadásokat, tisztában vannak vele, milyen óraállással mit kellett javíttatni és az mennyibe került. Tehát értékes tapasztalataik vannak azzal kapcsolatban, mire számítsanak a Vezess olvasói, ha hasonló használt autót vennének.

Ha tehát sokat futott használt autóddal vezeted a szervizköltségeket, a cserélt alkatrészeket, esetleg a tankolásokat is, írj az info kukac vezess.hu címre (lásd itt), hogy a Te autódat is bemutathassuk a kilométerkirályok között! Mert nem a valós futásteljesítményű használt autóktól kell félni, hanem a visszatekert órás, irreálisan kevés kilométeres, bizonytalan hátterű, szervizdokumentáció nélküli fekete lyukaktól, akárhogy vannak kirittyentve az autókozmetikában.

Ebben tényleg félmillió km van?

Székesfehérvár közelében, a Mezőföldön találkoztunk tulajdonossal. Hamar feltűnik, mennyire szépek a fényszórók, de nem profi lámpapolírozás van a háttérben, hanem fényszórócsere. Az eredeti lámpák polikarbonát bevonata elmattult, ezért az éjjel is sokat vezető tulajdonos kicseréltette a fényszórókat. A Hella-fényszóró darabja 28 000 forintba került, a lökhárító levételét igénylő cserével együtt az egész művelet megvolt 65 000 forintból.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 121

Mattá vált az eredeti lámpák bevonata, két utángyártott pótolta őket. A bal első már az új

Türelmesen gurulunk, amíg a fotózás után visszamelegszik a motorolaj, a tulajdonos derűs, lendületes és világlátott ember, akit öröm hallgatnom.

Nem először tapasztalom a Kilométerkirályok sorozatunkba beküldött autóban, hogy nincs mit észlelni az igen sokat futott használt autó működésén. A motor tisztán húz, a 493 000 kilométernél kicserélt gyújtótrafókkal a fordulatszámmérő megtorpanás nélkül söpör végig a skálán kettesben és hármasban.

Ebben semmi túlzás nincs, a vezető és csomag nélkül 1088 kilóról induló G Astra kombi a 6000-es fordulatszámon 100 lóerős, 3600-on 150 Nm nyomatékú szívómotorral jól harap és élvezetesen gyorsul, könnyű vele előzni.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 122

16 évesen összesen ennyi rozsda látszik a karosszérián. Ez akkor is nagy szó, ha a műanyag küszöbbetét alatt korrodálódhatott a lemez, csak nem látjuk

Nem fogott rajta az idő

Egy mappában a vásárláskori dokumentumok mellett mai napig megvannak a gyári prospektusok, az ezredforduló utáni autókereskedelem gyűrődésmentes kordokumentumai. Innen tudom, hogy kézi váltóval az 1,6-os kombi 11,5 mp alatt gyorsul 100-ra, a 90 lóerős 1,4-es ideje 13,0, a 75 lóerős 1,2 Ecotecé pedig 15 másodperc az ötajtós karosszériával.

Aggasztó hang a futóműből és a kormányszervóból sem jön. A kormányrásegítés ennél a G Astránál elektrohidraulikus, tehát az olajszivattyút villanymotor hajtja, nem ékszíj a főtengelyről. Így csak akkor növeli a fogyasztást, ha elfordítjuk a kormányt és ebbe besegít a villanymotor. A kortárs Ford Focus II-ben a legtöbb motorváltozat kormányszervója még sima hidraulikus.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 123

Találós kérdés: hány kilométert futott autóhoz tartoznak ezek a pedálok? A megfejtés 529 000 km. Ne próbáljatok mérvadó következtetést levonni a pedálok állapotából egy autó futásteljesítményére, mert kopottságuk inkább a városi utak arányára utal sé egyébként is fillérekből cserélhetők

Bár a legtöbb használtautó-piacon a legtöbb Opel Astra G-ben ennek nyoma sincs, süvegeljük meg a típust, mert elérhető volt hozzá függönylégzsák is, amit a brosúra fejlégzsáknak hív. Az extrák között szerepel üveg tolótető és xenon-fényszóró is fényszórómosóval. És akinek motoros ablakos G Astrája van, becsípődésgátló biztonsági rendszerrel, aligha érti meg, hogy képesek ázsiai autógyártók még mindig kispórolni az akadályérzékelőt 2020-as új autókból.

Bontott kormánykerék, eredeti ülés

Ez az autó belül is messze jobb annál, amire 200-250 ezer km alatt lepusztított autók alapján számítanék. Minden műszer üzemképes, a felső kijelző mentes a képponthibáktól, a kilincsek minden ajtónál épek és jól működnek, ahogy az automatikus légkondicionáló is, ami nagyon ritka felszerelés a többnyire manuális klímás használt G Astrákban.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 124

200-250 ezer kilométer után kezdett csúnyán elkopni a gyári volán, ez egy bontóból származó kormánykerék

Enyhe ráncosodás látszik az ülőlap bal szélén, de a vezetőülés így is meghökkentően ép, pedig biztosan benne van a félmillió kilométer. Üléshuzat volt ugyan rajta, de vagy öt éve már nincs fent, mert egy mosás után nem került vissza. Ez az öt év minimum 200 ezer kilométert jelent, ráadásul 300-ról 500 ezerre, mégsem foszlott el a gyári ülésborítás a dörzsölődéstől ki-beszálláskor.

A műanyag kormánykerék 200-250 ezer km után kezdett csúnyán elkopni, ezért amikor előjött a szivacsa, egy bontott volán váltotta le. Már ezen is kiszakadtak a duda gombjai, amit a kürtlap cseréje orvosolt, emiatt látni apró huplikat a kormány közepén.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 125

Szabó Péter, az autó gazdája szeret fotózni. A nagy pillanat, 2021. júniusában jött el: csupa ötös

Benzinköltség 529 000 km-re: 11,8 millió forint

Megkaptam a precízen vezetett tankolási naplót a használt Opel Astra G fogyasztásáról. 2004 óta összesen 760 tankolás szerepel benne, eddig 11 796 000 Ft ment el benzinre. 529 000 kilométerre 6,35 l/100 km az átlagfogyasztás, tehát az 1,6 literes gyakorlatilag nem fogyaszt többet az 1,4-esnél, bár jóval erősebb nála. A 446 ezer km-es lépcsőshátú Astra G 1,4 átlaga 6,36 l/100 km, hasonló használattal, de gyorsabban vezetve.

Az éves fogyasztási eredmények a benzin drágulásával is együtt mozognak. A legmagasabb átlag 6,83 liter százon, ez a 2009-es átlagérték, literenként 285 forintos benzinnel. A legalacsonyabb a 2012-es és a 2013-as, 6,02 illetve 5,98 liter százon, amikor a 95-ös átlagára 426 illetve 420 forint volt Szabó Péter kimutatása szerint.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 126

Megvannak a számlák a javításokról és a 760 tankolás mindegyike szerepel az adatbázisban. 529 000 kilométerre 6,35 l/100 km az átlagfogyasztás, ami 11,8 millió forintot vitt el

Kiadásai észszerűsítése miatt a tulajdonos átszokott autópályán a 110-es sebességre, ami nem esik nehezére. Az autó gazdája motorozik, hobbiként motoros túravezetést is vállal és azzal a dinamizmussal, ember-gép élménnyel, amit a 4,5 mp körül 100-ra gyorsuló Kawasaki ZR-7 túramotor ad, egy autó sosem versenyezhet.

Nehéz évek, súlyos terhek

Ne tévesszen meg benneteket az autó kiváló állapota, mert nem babusgatással teltek az évei. Egyszer egy felvidéki konzervgyárban 700 kilogrammnyi savanyúságot emelt bele a targoncás, de szerencsétlen G Astra hazavonszolta gazdáját és az árut a raklapon. A hátsó futómű inkább egy csempeszállítást sínylett meg. Az építőanyag békében megérkezett, de a hátsó rugóból is távozott egy letört darab.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 127

Megsínylette a hátsó futómű a csempeszállítást és a korábbi túlterheléseket, rugótörés lett a vége

Nemcsak mázsákban kifejezve volt és van terhelés alatt az ezüstmetál kombi, a fojtószelepet is ki-kitárja a tulajdonos. Az autó 523 000 km-es korában egy Németországban végzett végsebességteszten derült ki, hogy a kocsit gondosan karbantartó műhelyben valamit elmulasztottak.

Padlógáz ide, padlógáz oda, csak nem gyorsult 160 fölé, ami a 100 lóerős motortól a szembeszél ellenére is kevés. A légszűrőcsere maradt ki a kötelező karbantartásból. Friss levegőszűrővel helyreállt a világbéke és az autó újra megfutja a 188 km/órás gyári végsebességét, ami óra szerint kereken 200.

Ecotec, 1,6 és NEM eszi az olajat

Aki azt hallja, hogy G Astra, szívó benzines, Ecotec, 1,6-os, félmillió km után, az mire kérdezne rá a tulajnál? Igen, engem is az olajfogyasztás érdekelt, ami ezeknél a motoroknál érzékeny kérdés.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 128

Tényleg normálisnak tartotta az Opel a 30 000 kilométeres olajcsere-periódust. A tulaj megállapodott a márkaszervizzel, hogy ezt biztosan felezik

A kezelési útmutató szerint a gyári jóváhagyás 0W30, 5W30 illetve 10W30 vagy 30-nál nagyobb felső értékű motorolajokra vonatkozik. Utóbbi alapján az autó sokszor 10W40-es olajjel üzemelt élete első felében, viszont a tulajdonos megállapodott a márkaszervizzel, hogy a 30 000 kilométeres gyári olajcsere-periódust véletlenül sem tartják be és a négyhengeres 15 ezrenként kap friss kenőanyagot és olajszűrőt.

Ezzel a háttérrel 300 000 km megtételéig nem kellett nézegetni a nívópálcát és utántölteni sem kellett motorolajat a 15 ezres intervallum során. 315 000 kilométernél született az első feljegyzés az autó szervizdokumentációjában, hogy fogy a motorolaj.

Mivel épp megszűnt a siófoki Opel-márkaszerviz, a tulajdonos nem is akárhová igazolt át. Azóta ifjabb Tóth János dél-balatoni autószervizébe jár, így vizsgáztatáskor egy hétszeres abszolút ralibajnok vezeti a méltósággal korosodó kombit.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 129

1,6-os Ecotec, 10W40-es olajat kapott egy ideig, túl van félmillió km-en, mégsem zabálja a most épp 5W40-es motorolajat

Itt a gyárival megegyező viszkozitású és specifikációjú olajat használtak, de nem az Opel-kenőanyagot, amivel valahogy megszűnt a nem túl nagy olajfogyasztás. Az utóbbi időben ideje 5W40-es motorolaj keni és hűti a motort, ami nem fogy el két olajcsere között.

Mi romlott el?

Akárcsak Osvald Ferenc 446 ezer kilométerrel bemutatott Astra Classic II 1,4 limuzinja, ez a kombi is igazolja a benzines G Astrák megbízhatóságát. Mert a szükséges karbantartásokkal és tisztességes alkatrészekkel a használt Opel Astra G kitűnő igásló, ha valaki elkerüli a vezérműláncbajjal küzdő 2,2-es motort.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 130

Kétszer kellett kicserélni a hűtőfolyadék kiegyenlítő-tartályát

Sok baja ennek a kombinak sem volt. A féltengely és a váltó eredeti, a motor bontatlan, még a hengerfejtömítése is gyári. 2016-ban a kerék előtti tócsa, jelezte, hogy a hűtő-kiegyenlítő tartály cserére szorul. Az autó ment azért, a motorból nem fogyott el teljesen a hűtőközeg.

2018 őszén adta be a kulcsot a gyári önindító, 458 000 kilométert bírt ki. 2019-ben, 493 ezernél a gyújtótrafók cseréje vált esedékessé, mert bizonyos fordulatszám-tartományokban meg-megtorpant a motor. Ezt kiegészítette egy terven felüli gyújtógyertyacsere, amire egyébként 60 000 km vagy négy év a gyári előírás.

Amíg megbízhat benne, 500 000 km felett is marad a G Astra

514 000 km után a ventilátor-szabályozó alkatrész adta meg magát. A fűtés előtét-ellenállásának hibája pont egy külföldi nyaralás előtt jött ki, a ventilátor állításával nem változott a befúvás erőssége. A cikk alján részletesebben is megtaláljátok a karbantartásokat és javításokat.

Ez egy tényleg megbízható használt autó 132

Sokfelé járt gazdája a hálás kombival. Amíg ilyen megbízható, addig marad az Astra G

Sokat vezető tulajdonosának a nagy futásteljesítmény ellenére rendületlen az autóba vetett bizalma. „Ha megbízhatatlan lesz, ha nincs meg az az érzés, hogy elfordítom a kulcsot, beindul és meg is érkezem, akkor elengedem a kezét” – mondja erről Szabó Péter. Nagyon úgy tűnik, hogy 529 000 km után még sok van a G Astra kombi előtt.

Karbantartások

Olaj- és olajszűrőcsere, légszűrőcsere: 15 000 kilométerenként
Gyújtógyertyák cseréje: 60 000 kilométerenként

90 385 km: vezérléskészlet cseréje
195 000 km: vezérléskészlet cseréje
269 400 km: vezérléskészlet cseréje
360 652 km: vezérléskészlet cseréje
450 073 km: vezérléskészlet cseréje

Ez egy tényleg megbízható használt autó 133

Optimális a csomagtér, mert a küszöb egy szintben van a lehajtott ülésekkel sík felületet adó padlóval. A háló gyári extra volt, erős szíjakkal rögzíthető az előrebuktatott üléshez

Érdekesebb szervizmunkák 350 és 529 ezer km között

352 000 km: hűtő-kiegyenlítő tartály cseréje
381 000 km: vízhűtő cseréje
422 000 km: termosztát és az egyik kerékfékhenger cseréje
426 000 km: önindítórelé cseréje
431 000 km: középső kipufogódob, önindító bendix, hátsó rugók, egy első lengőkargömbfej, egy fékmunkahenger cseréje
442 000 km: stabilizátorbekötők, szilentblokkok, rugóbak és az egyik toronycsapágy cseréje
453 000 km: másik toronycsapágy cseréje
458 000 km: önindító cseréje
493 000 km: gyújtótrafócsere és terven felüli gyújtógyertyacsere
509 000 km: hűtő-kiegyenlítő tartály ismételt cseréje
512 000 km: váltókarborítás cseréje
514 000 km: fűtés előtét-ellenállásának cseréje
516 000 km: a matt első fényszórók cseréje

 

Hogy tetszik az 529 000 kilométeres Astra G?
átlag
8.70
szavazat
1208
Hogy tetszik az 529 000 kilométeres Astra G?