Úgy tartják, hogy a jó logó az időtlen. Már csak azért is, mert a gyakori váltogatás bizonytalanságot sugall és pont ezért néznek sokan kétkedve a Fiatra, amikor egy újabb embléma kerül az autók orrára. A frissített Fiat Tipo orrán most egyszerűen a Fiat felirat díszeleg, a kormányon viszont a piros alapú, korábbról ismert változat. Ez már lassan nem bizonytalanság, hanem kétségbeesés.
Pedig a Fiat Tipo előnyére változott, amiben segítségére van a látványosabb, LED-es menetfény és az új színek is. A négy- és ötajtós, illetve a kombi változat mellett már szabadidő-autónak öltöztetett kompakt is van belőle, ez a Tipo Cross. 7 centiméterrel magasabb és 4 cm-t növekedett a hasmagassága a Cross változatnak, így valamivel bátrabban használható.
10,25 colos érintőképernyő került a műszerfal tetejére, mely Apple Car Play-t is kínál, a teljesen analóg óracsoport helyére pedig 7 colos TFT kijelző kerül. Automatikus távolsági fényszóró, holttérfigyelő rendszer és sávtartó asszisztens is van a Fiat Tipóban, valamint táblafelismerő rendszer.
1,4-es szívó benzines helyett már a Pandából is ismert 1,0 literes, háromhengeres turbómotor van (12 voltos mild-hybrid rendszerrel) a Tipo alapváltozatában, mely itt 100 lóerős és 190 Nm nyomatéka van már 1500-tól. Az 1,6-os Multijet dízel 95 és 130 lóerős változatban lesz ezentúl elérhető a frissített Fiat Tipóban.