A Portugál Nagydíjat követően hétfőn a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), az F1 vezetése és a csapatok képviselői a verseny helyszínén maradtak, hogy több aktuális és a jövőt érintő kérdésről tárgyaljanak.
A motorfejlesztés befagyasztása és a 2021-es naptártervezet mellett a Daily Mail tudósítása szerint a versenyzői fizetések is terítékre kerültek, sőt elvi megegyezés is született a kérdésben, eldőlt, hogy maximálják a pilóták járandóságát.
A lap úgy tudja, 2022-től egyetlen F1-pilóta fizetése sem haladhatja majd meg az évi 30 millió dollárt. A már a jövő évtől életbe lépő kiadási plafon további kiterjesztésének tekinthető szabály részleteit még ki kell dolgozni, hiszen a pilóták keresete az alapfizetésből, az ilyen-olyan eredményprémiumok és szponzori támogatások bonyolult kombinációjából áll össze.
A 30 milliós plafon persze nem sok csapatot-pilótát érint, a jelenlegi mezőnyből csak a ferraris Sebastian Vettel és a hamarosan hétszeres világbajnok Lewis Hamilton keres ennél többet, ráadásul az előbbi a jövő évtől már jóval alacsonyabb összegért vezet majd az Aston Martinnál.
Hamilton helyzetét ugyanakkor érdekessé teszi az újítás: a még mindig a hosszabbítás előtt álló angol a tervezett plafon fényében talán gyorsabb döntésre és az általa kívántnál hosszabb kötelezettségvállalásra kényszerülhet, hiszen egy egy- vagy kétéves kontraktust követő újrakötésnél már nem kérhetne és kaphatna 30 milliónál többet a Mercedestől.