Igazán nemes célt tűzött zászlajára Boyan Slat, amikor 2013-ban megalapította a The Ocean Cleanup nevű szervezetet. A környezetvédelmi aktivista és feltaláló eltökélt célja, hogy megállítsa, illetve visszafordítsa a Csendes-óceánon található hatalmas, a legpesszimistább becslések szerint Európa másfélszeresénél is nagyobb szemétsziget növekedését.
A nonprofit szervezet legutóbbi kezdeményezésében összefogott Yves Behar tervezővel, aki egy olyan napszemüveget álmodott meg, mely a nagy szemétszigetből származó hulladék felhasználásával készült. Nem ez az első hasonló kezdeményezés, korábban palackokból gyártottak luxusórát.
Maga a szemüveg egyébként nem is néz ki rosszul, azonban 200 dolláros (63 ezer forintos) ára sokakat visszatarthat a vásárlástól. Ennek töredékéért már ismert márkák szemüvegeit is megvehetnénk, ám akkor nem mondhatnánk el, hogy hozzájárultunk a bolygó megmentéséhez.
De mi indokolja a 200 dolláros árat? A szemüveg, és a hozzá tartozó tok sem túl nagy, így magához a termékhez nincs szükség túl sok műanyagszemétre. A pénz ettől függetlenül elmegy az óceántakarításra: a The Ocean Cleanup ugyanis garantálja, hogy minden egyes szemüveg megvásárlásával 24 focipályányi területtel csökkenti a nagy szemétsziget méretét. Habár ez is elképesztően nagy területnek hangzik, ahhoz, hogy a cég a szemüvegek segítségével fel tudja számolni a hulladékrengeteget, ahhoz közel 150 millió darabnak kellene gazdára találnia.