Több mint 900 000 adásvételt elemeztek ki az ISeeCars.com munkatársai, hogy kiderítsék: a 2012/13-as évjáratú modelleken hány százalékban adtak túl gazdáig 2020-ig. Arra voltak kíváncsiak, hogy az ekkor már jelentős számban fellelhető hibrid típusokhoz mennyire ragaszkodnak vásárlóik.

A logika azt diktálná, hogy mivel a hibridek magasabb kezdeti vételára hosszú távon térül meg a karbantartási és üzemanyagköltségek csökkentésével, az átlagnál kevesebben adják el nyolcéves autójukat. Ez persze csak akkor igaz, ha autójuk szerethető és megbízható, és nyolcéves korában sem jönnek még rajta ki aggasztó problémák.

A valóságban érvényesült a papírforma: a tíz legnagyobb arányban megtartott autó közül öt hibrid volt – négyet a Toyota, egyet a Lexus gyártott. Miközben a teljes piacot tekintve a nyolcéves autók tulajdonosai közül minden hatodik (16,8%) tartotta meg autóját, a hibridek gazdái közül ennél akár másfélszer-kétszer többen ragaszkodtak autójukhoz. Európai autó csupán kettő volt a toplistán, mindkettő ugyanattól a gyártótól.

Rangsor Modell
(* = hibrid)
Az autót megtartó
ügyfelek százaléka
A piaci átlaghoz
(16,8%) viszonyítva
1. Toyota
Highlander Hybrid*
38,0% 2,3x
2. Toyota
Avalon Hybrid*
36,5% 2,2x
3. Toyota
Camry Hybrid*
34,6% 2,1x
4. Volkswagen
Passat
33,8% 2,0x
5. Toyota
Land Cruiser
32,7% 2,0x
6. Volkswagen
Golf
31,3% 1,9x
7. Subaru
Outback
31,2% 1,9x
8. Lexus
ES 300h*
31,1% 1,9x
9. Honda CR-V 30,9% 1,8x
10. Toyota Prius* 30,5% 1,8x

A kutatók azt is megnézték, melyek azok a márkák, amelyek vásárlói az átlagosnál nagyobb arányban ragaszkodnak autójukhoz annak nyolcadik életéve után:

Rangsor Márka Az autót megtartó
ügyfelek százaléka
A piaci átlaghoz
(16,8%) viszonyítva
1. Volkswagen 26,2% 1,6x
2. Subaru 25,9% 1,5x
3. Honda 24,6% 1,5x
4. Toyota 23,7% 1,4x
5. Tesla 23,6% 1,4x
6. Acura 23,1% 1,4x
7. Lexus 21,3% 1,3x
8. Mazda 20,5% 1,2x
9. Volvo 19,5% 1,2x
10. Buick 17,5% 1,0x