A Ferrari elbaltázott kerékcseréje és a williamses George Russell saját erőből összehozott falazása mellett a Racing Point gumitaktikai melléfogása volt a vasárnapi Emilia-romagnai Nagydíj legnagyobb bakija.

Miután Sergio Perez egy elnyújtott első etapnak a mezőny elejébe dolgozta fel magát, a Max Verstappen váratlan kiesése miatt megörökölt 3. helyet elvette tőle a csapat, ugyanis a Red Bull mentése miatt elrendelt biztonsági autós szakasz alatt a mexikóit a Mercedes-pilótákhoz hasonlóan kerékcserére hívták, míg a mögötte haladó renault-s Daniel Ricciardót és a ferraris Charles Leclerc-t kint tartotta a csapat – Perez az utolsó néhány körben pedig már a friss lágy gumikon sem tudta átverekedni magát rajtuk, végül csak a 6. lett.

„Világos, hogy a kezünkben volt a dobogó, csalódott vagyok, hogy lemaradtam. Utólag mindig könnyű kritikusnak lenni, de tényleg kint kellett volna maradni, őrizni kellett volna a pozíciót. De nem szeretném bántani a csapatot, a fő, hogy tanuljunk ebből” – mondta a mexikói, akinek az év végén távoznia kell, mivel helyére a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt igazolták.

A Racing Point-baki nyertese, a Perezénél sokkal régebbi kemény keverékű gumikon is a 3. helyen célba érő Daniel Ricciardo sem értette, mit csináltak a riválisnál:

„Verstappen kiesése előtt nagyjából biztosnak tűnt az 5. hely, arra volt elég a mai tempó. Leclerc jött utánam, de úgy éreztem, elég gyors vagyok ahhoz, hogy magam mögött tarthassam. De Perez gyorsabb volt, ő volt a nap negyedik legjobbja. De aztán jött Max problémája, Perez pedig kiment a safety car alatt. Eléggé meglepett. De vigyorogtam is, hogy oké, nekem adták a harmadik helyet!” – nyilatkozta a futam után az ausztrál.

A Racing Point technikai főnöke, Andy Green így magyarázta a blamát:

„Attól tartottunk, hogy a kemény gumikat nem lehet majd elég gyorsan felmelegíteni. Ezért a lágy gumikra való átállást láttuk a legbiztonságosabb opciónak, ráadásul azt gondoltuk, hogy az ellenfelek is meglépik ugyanezt.”

A csapatfőnök, Otmar Szafnauer is beszélt a mellényúlásról:

„A kiállás mellett döntöttünk, mert féltünk attól, hogy a biztonsági autó után nehéz lesz működésre bírni a keményeket. A mögöttünk lévők viszont az ellenkezőjét csinálták, kint maradtak a nagyon régi gumikon, amivel pozíciót nyertek. Sajnos George Russell balesete miatt elhúzódott a safety car-szakasz, így Sergiónak még kevesebb ideje maradt, hogy kihasználja a friss lágyak nyújtotta gumielőnyét. Végül be kellett érnünk a 6. hellyel.”

A Racing Point nagyon bánhatja az eldobott, sőt, a riválisnak átpasszolt pontokat, ugyanis a konstruktőri 3. helyért folyó verseny őrületesen szoros, az imolai futam után a Renault 135 ponttal a harmadik, míg a McLaren és Perezék 134-134 ponttal állnak a 4-5. helyen.