Röviden – Használt autó: Toyota Camry XV40 Hybrid, 2006-2011
Mi ez és mi történt vele a gyártása során? Hazánkba csak szürkeimportban eljutó, 2006 és 2011 között Japánban, majd 2007-től az Egyesült Államokban is gyártott ötszemélyes családi autó elsőkerék-hajtással, hibrid hajtáslánccal. Kombi nem készült belőle, más országokban az XV40-es Camry futott kabrióként és kupé karosszériával is.
Melyik motor jó bele? Itthon szinte csak HSD-t találni belőle, a hibrid hajtásrendszerrel nagyon ajánlható autó. Létezik sima 2,4-es benzinessel és 3,5 literes  V6-os motorral is.
Mennyibe kerül?
Körülbelül 1,5-1,8 és 3,1-3,5 millió forint között kaphatók használtan a hatodik generációs Camry hibridverziói a cikk írásakor.
Mi van helyette? Benzines hibridként más Toyoták, például Highlander vagy Priusból a második és a harmadik generáció. Műszaki értelemben alternatíva a dízel teljes hibrid Peugeot 508 HY4 és abból az elsőkerekes.

Nemrég a Vezess Értékbecslőben láthattatok átvizsgálást egy hibrid Toyota Camryről, amit most használtautó-tesztünkkel kiegészítünk teljes típusbemutatóvá. Mert a hibrid Toyota Camry megbízható, megfizethető, tágas és nagyon kényelmes használt autó. Kevés hibája lehet, de ezekről tudnotok kell, ha 1,6-3,5 millió forint közötti áron kerestek használt családi autót.

Modelltörténet: itthonról eltűnt, de Amerikából bejutott az XV40

2006 és 2011 között futott a Toyota Camry hatodik generációja, XV40 kódjellel. A nagyautó előző nemzedéke még itthon is kapható volt, ezt azonban a Toyota már nem forgalmazta mifelénk.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 1

Európában a hasonló méretű prémiumtermékek nívójától alaposan elmaradt a nagy, de cseppet sem nemes Camry, viszont az Avensis-Mondeo-Passat vonalhoz képest drága volt. Az Európában hiányzó kombit nem pótolta az Egyesült Államokban népszerű limuzin kupéváltozata és kabriója, a Camry Solara, ahogy a dízelorientált vásárlóknak a 2,4-es négyhengeresből és a 3,5 literes, V6-os benzinesből álló motorválaszték sem smakkolt. A Camry hibridként és csak 2019-ben jutott el újra a magyarországi márkakereskedésekbe.

Szürkeimportban viszont elődje is bediffundált hozzánk, a legtöbb az Egyesült Államokból, még 2007-2008-ban. Jó ideje súlytalan a nemzeti fizetőeszközünk, de akkoriban egy dollár nem 310-315 forintba került, hanem 140-150-be. Az erős forint korszakában egy itteni kettes Prius áráért be lehetett hozni egy sokkal kényelmesebb, sokkal erősebb, sokkal komolyabb hibrid Toyotát.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 149

356 000 km után a belső tér kopásai elhanyagolhatók. A Fahrenheit-fokot mutató légkondicionáló adottság, kanadai vagy orosz piacos modellére cserélve lehetne Celsius-fokosra váltani, de ez szinte kivitelezhetetlen

Használt Prius helyett? Előnyök és hátrányok

Átlagosan nem 5,3 litert fogyaszt, hanem két literrel többet, cserébe nem igényli azt a rengeteg lemondást, amire egy Prius használtan is rákényszeríti tulajdonosát, az elkínzottan felbőgő, 78 lóerős benzinestől a megbüdösödő utastérig.

Tehát a helyváltoztatás költségeinek minimalizálására a Prius jobb megoldás, autózni és élni vele a Camry HSD. Mindenki eldöntheti, hogy a spórolás, a több bontott alkatrész illetve az ötajtós Priusok praktikusabb és bővíthető csomagtere mekkora lemondást ér meg neki.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 150

Kevés helyen értenek hozzá és sajnos nem érvényesek rá a Toyota márkaszervizek remek ár/érték arányú 4+szervizprogram-ajánlatai, mert nem európai modell. A csomagtérajtó zárja illetve a gumi körülötte a kevés hibaforrás egyike

Bár a hibrid Toyota Camry Japánban is gyártásban volt, a hazai használtautó-kínálat legtöbb tagja Georgetown-ban készült. Ez az alvázszámukból gyorsan kiderül. A J-vel kezdődők Japánban szálltak hajóra, az 1-gyel vagy 4-gyel kezdődők amerikai gyártásúak. Ezé az autóé is 4-essel kezdődik és az alvázszám 11-ik karaktere U, tehát Kentuckyban készült, míg a Japánban gyártottak alvázszáma ebben a pozícióban egy számot tartalmaz.

Amerikai származásából és orientációjából fakadóan a Camrynek bajai is vannak. Ilyen az akadályérzékelő nélküli, emiatt felfelé még a vezető oldalán sem automata ablakemelő, a behajthatatlan külső visszapillantó, a komfortindex hiánya, a csomagok közé benyomuló, olcsón konstruált csomagtérfedél-zsanér, az idegen mértékegységek sora a Fahrenheitben megadandó klímahőmérséklettel, mérföldben számoló műszerekkel.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 151

Japánban is készültek hibrid XV40-es Camryk, de ezek alvázszáma nem 1-gyel vagy 4-gyel, hanem J-vel indul. A 11. karakter U, ez is azt jelzi, hogy ez az autó Kentucky államban készült, a Toyota amerikai üzemében. Teljesítményre sokféle adat forgott az okmányirodákban, az járt jól, aki a kisebb szám után kevesebb gépjárműadót fizet

Vagy a rádió, ami nem tud páros tizedesjelű állomásokat fogni, például a 94,8-at képtelen. Kellemetlen a kisautós méretű, a hátsó üléstámla lehajtásával nem bővíthető csomagtér, amiben még egy síalagút sincs, ráadásul tetőcsomagtartót sem egyszerű felszerelni, bár létezik a típushoz.

Ezzel szemben a hibrid Toyota Camry XV40 egy nagyon tágas, igazán takarékos, kifejezetten megbízható és kellemes utazóautó. Normális audiorendszere van, hátra is eljut benne a légkondi hűvöse, jók az ülései, tényleg gyorsan megszerethető autó.

158 lóerős, 2,4 literes motorjában önmagában is van erő, a hajtó villamos géppel megtámogatva a 187 lóerős rendszerteljesítménnyel lendületben tartható a 4805 milliméter hosszú, 1820 mm széles, 1470 mm magas test. A 96 mm-rel eléggé hosszú löketű, öblös négyhengeresnek nem kell fülsértően felpörögnie ahhoz, hogy jól haladhass, a hibrid hajtáslánc kifinomult működését nem árnyékolja be motorbőgés.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 152

Hátul is van légbefúvás az utasoknak, a tér nagyon bőséges. A kis hurok a biztonsági övet tarthatja

Aki megmarad a 215/60 R16-os gyári kerékméretnél, a szintén feltehető 18-as felniknél sokkal kényelmesebben suhanhat vele sok száz kilométereket. Sportos vezetésre teljesen alkalmatlan az autó, de akit a száguldozás már nem vonz, azt könnyen megfogják a használt Toyota Camry hibrid kvalitásai.

Vezess Értékbecslő: videós átvizsgáláson egy Toyota Camry hibrid 338 000 km-rel

2AZ-FXE: Atkinson-ciklus, 2362 köbcenti

Hibridként a használt Toyota Camryk motorja a 2AZ-FXE motorkódú szívó benzines. A négyhengeres az Atkinson-ciklussal a sűrítési ütem lerövidítését célozza, ezzel megnyújtva a munkaütemet. Minél kisebb hőmérséklettel és nyomással távoznak a gázok a hengerekből, annál jobb egy motor termikus hatásfoka, annál több munkát végeztettem az adott üzemanyaggal és annál kisebb a fogyasztás.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 153

Ha 0W20-as olajjal futott új korától, a 2AZ-FXE motorkódú, változó szívószelep-vezérlésű, láncos benzines szinte örök darab. 187 lóerő a hibridhajtás rendszerteljesítménye

Cserébe a motor kevesebb levegőt vehet magához, így kisebb a csúcsteljesítménye, mint a nem hibrid verziókban, de itt a hibrid hajtásrendszernek kell jól mozgatnia az autót, nem önmagában a benzines motornak.

A könnyűfém blokkos és hengerfejes, aluötvözet dugattyúkat használó motorban a Toyota nimbuszához méltóan tartós vezérműlánc működteti a 16 szelepet. A két vezérműtengelyes, szívóoldalon változó vezérlésű és igen tartós motor járását kiegyensúlyozó-tengelyek teszik simábbá.

Hibája a kiugró olajfogyasztás lehet. Ennek egyik fő oka az olajcsere-periódus túlnyújtása, a másik a nem megfelelő olajminőség, de a két vétek többnyire kéz a kézben jár. Pedig a gyártó a betöltőkupakra is ráírta, hogy 0W20 vagy 5W20-as olaj való bele, hiszen a hibrid autóban a négyhengeres rengeteg újraindításához ez a kenőanyag jó.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 154

Sok autóban adódik gond a gumiabroncsok légnyomás-érzékelőinek kalibrálásával, számos használt Toyota Camry hibridben jelez hibát a TPMS visszajelzője

Mégis sok szervizben beletölthettek a 0W20 helyett 5W30-as vagy az 5W20 helyett 10W40-es motorolajat, főleg a nagyobb futásteljesítményű autókba. Engem többnyire riaszt, ha egy autószerelő saját szakállára megállapítja, hogy egy motornak túl vékony a gyár által előírt kenőanyag, hiszen ő egyedül is okosabb a gyártó mérnökcsapatánál, de ez a realitás. Emiatt a kipufogócsövet nézzétek meg, van-e benne olajkoksz, esetleg frissen törölték-e tisztára, jön-e kékes füst a kipufogón gázadásra, hányódik-e üres olajosflakon a csomagtérben. Az olajzabálás hátteréről az XP9-es Yaris II és 1,33-as motorja kapcsán írtunk.

Hűtés: motor és hibridakkumulátor

Egyáltalán nem jellemző a használt Toyota Camry XV40 hibridekre a motor túlmelegedése, a hengerfejtömítés átégése, a hengerfej deformálódása, ami a kortárs Priusokban, főleg a III-as Priusokban előfordulhat. Itt eleve van vízhőfokmutató a műszerfalon, nemcsak egy visszajelző, ami néha csak akkor gyullad fel, amikor már kész a baj.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 155

Nem hajtható le a hátsó üléstámla, mert itt a hibridrendszer NiMH-akkuja. Időként ki kell tisztítani az akkucsomag hűtését segítő ventilátort a bal oldalán. A telepet fedő szőnyeget a fotók kedvéért szedtük le

Használt Toyota Camryt vásárolva érdemes sorban átmosni a hűtőradiátorokat, de nem gőzborotvával nekiesve, mert az elferdítheti, összenyomhatja a finom lamelláikat. Elég a locsolótömlő végét befogni, a hűtőket annyira szét lehet húzni a zárhídon lévő csavarok oldása utána, hogy a helyükön kiöblíthesd közülük a hűtést rontó bogarakat, levéltörmeléket és egyéb szennyeződést.

A hibridakkut az utastér klimatizált levegője hűti, belépőnyílása a hátsó kalaptartón van. Fontos az üléstámla mögötti akkumulátor szellőzőventilátorának tisztítása is, hogy ne romoljon az akkucellák hűtése. Nagy előnye a használt hibrid Camrynek, hogy egyáltalán nem jellemző rá az inverterhiba, ami az intenzíven használt hármas Priusokkal előfordulhat.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 156

A Panasonic szállítja a kortárs hibrid Toyoták akkucsomagját. A modulok cserélhetők a típusok között, így egy RAV4 hibrid bontott akkumoduljaira cserélhetők például a Camry HSD elhasználódott egységei

Hibridrendszer, akkumulátor: modulok más Toyotákból

Mechanikusan nagyon sokáig problémamentesen működik a fokozatmentes, bolygóműves hibrid erőátvitel, ha a hibrid hajtómű kenőanyagának cseréje megismétlődik 90-100 ezer kilométerenként.

A hibridrendszerben két villamos gép van, az egyik a hajtó villanymotor, a másik az indítómotor-generátor, amely a motor újraindítását és az áramtermelést végzi. A hibridrendszer főegysége a nikkel-fémhidrid akkumulátor, amelyben külön cserélhetők az elhasználódó modulok.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 157

A kalaptartón van az akkuhűtés levegőnyílása, a ventilátor az utastér klimatizált levegőjével temperálja a nikkel fémhidrid akkumulátort

A használt Toyota Camry nagyfeszültségű akkucsomagjának élettartama használatfüggő és azon is múlik, mennyire forró klímájú helyről jött be az autó és ott mennyi időt töltött. Az újonnan behozott, K-s és L-es rendszámú autók szinte egész életüket itthon töltötték.

Az akkupakk nagyjából 280-400 ezer kilométer között elhasználódik, de ez csak közelítő érték. Mivel a használtautó-kínálat legtöbb hibrid Toyota Camryje már ment legalább ennyit, ne csodálkozzatok, ha a meghajtó-akkumulátort vagy moduljai mintegy felét cserélni kell. Ennek 300-600 ezer forintos költségével is kalkuláljatok, mert nem tudni, mikor lesz aktuális.

A tulajdonos véleménye: Tóth László Balázs, Toyota Camry XV40 Hybrid, 356 586 km

Toyota Camrymbe egy benzines FIAT Stilóból ültem át, amivel minden hosszabb útra tartalék gyújtótrafóval indultam el, mert az 1,2 literes motorból három hengerrel nem sok erő jön ki. Az előző autóimmal szerzett tapasztalatok után a használt Toyota Camry hibridre azt mondhatom, hogy pár olcsó megoldását leszámítva ez egy kiforrott konstrukció és nagyon kényelmes utazóautó.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 158

Tóth László Balázs 1,6 millió forintért vette 2019 februárjában a Camry hibridet 343 000 kilométerrel. Minden kiadást feljegyez egy Excel-táblába, az átlagfogyasztása 14 603 km-re 6,87 l/100 km

Városban gyakorlatilag nem használom, csak hosszabb utakra veszem elő. Itt a sebességtől függően 5,8-7,5 litert fogyaszt 100 kilométeren. Ami nem tetszik benne, hogy zárásakor a csomagtartófedél karja befordul a csomagok közé és összetörheti a tányérokat, üvegedényeket. Tetőcsomagtartót nehéz venni hozzá és bennem nem kelt bizalmat a rögzítési módja sem, az ajtó rácsukásával.

Karbantartása, az olaj- és szűrőcserék nem kerülnek többi, mint más Toyotákban, ideértve a fékfolyadék rendszeres cseréjét is. Szerencsére a Prius 3-mal szemben az XV40-es Camryben nagyon ritkán fordul elő inverterhiba. Egyelőre az enyémben jó állapotú a nagyfeszültségű akkucsomag, de 400 ezer kilométerhez közeledve tudom, hogy ez nem marad így örökre. Az akkumulátor hűtőventilátorát időnként ki kell takarítani, mert a belső cellák hamar elhullanak, ha forró nyári napokon nem megfelelő a hűtés. Egy-két évente újra elvégzem majd a hűtőrendszer lamelláinak bogártalanítását is, mert nagyon be tudnak szorulni a hűtőradiátorok közé.

A Toyota ugyanazokat az akkucellákat használta a korszak teljes hibridjeiben a Yaristól a Lexus GS 450h-ig, csak különböző mennyiségben.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 159

Kényelmes, nyugodt, nagyon tágas és jól felszerelt utazóautó a hibrid Camry. 300 literes csomagtere igényel kompromisszumot

Egy modul hat sorba kötött cellából áll, a cellánkénti 1,2 voltos feszültségből 7,2 volt jön ki egységenként. Ha ebből 20 modul alkotja az NiMH-akkut, mint a Yarisban, akkor 144 voltos a feszültsége, ha 40, akkor a Lexus GS 450h-ról van szó és 288 volt a feszültségük.

Sokba kerülhet, ha kimarad a fékfolyadékcsere

Mivel a modulok csereszabatosak, így például egy hibrid RAV4-ből bontott modulokkal újjáéleszthető egy használt Camry Hybrid akkupakkja. Egy olvasónknak a 330 000 kilométeres hibrid Toyota Camryben a 34 modulból 19-et kellett kicseréltetnie egy pomázi szakműhelyben, ami 250 000 forintjába került. Nagyon-nagyon ritka, hogy az összes modul használhatatlan volna és a teljes akkucsomagot cserélni kellene, mintegy 600-650 ezer forintért.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 160

40 ezer km után ki kell cseréltetni a fékfolyadékot, különben odalesz a blokkolásgátló hidraulikatömbje. A gyári előírás betartása más autókban is fontos, ezért ment tönkre az ABS-kocka annyi Suzuki SX4-ben és 2005 utáni Swiftben

40 ezer kilométerenként mindenképp ki kell cseréltetni a fékfolyadékot. A fő motiváció itt is ugyanaz, mint a többi autóban: különben tönkremehet az ABS hidraulikatömbje, amit nagyjából 100 ezer forintba kerül megjavítani. Számítsatok rá, hogy nem a hibrid Toyota Camry tölti meg a hazai autóbontókat, így mindenképp javasolt cascót kötni rá, hogy egy ütközés ne járjon végzetes következményekkel anyagilag.

Toyota Camry XV40 hibridek ára használtan

Itthon a cikk írásakor 1,8 és 3,3 millió Ft között mozognak a használtan az XV40-es hibrid Camryk árai, nagyon kevés eladó autóból kell kiválasztani a megfelelőt.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 161

Ez egy 2008-as autó alja, a Camry hibridekre nem jellemző az alváz és a vázszerkezet rozsdásodása. Az orra ne legyen törött múltú, mert az ütközés nehezen megfejthető hibákhoz vezethet egy forrasztás törése, vezeték sérülése miatt

Jót tesz az életminőségeteknek, ha a megvett autóban nagyjából 20-25 ezer forintért azonos kicsinyítésűre cseréltetitek a bal külső tükör lapját a jobb oldalival, így sokkal könnyebb lesz a sávváltás.

Kevés autó tulajdonosa áldoz a fedélzeti rendszer átprogramozására a Navilexnél, amivel a fogyasztásmérő l/100 kilométerben számol, a megtehető táv kilométerben látható, a futásteljesítmény és a napi számláló állása kilométerben jelenik meg.

Ugyanitt az óracsoport műszerhátlapjának cseréjével a pillanatnyi fogyasztásmérő is liter/100 kilométert ír ki és a sebességmérő nagyobbik karéjában láthatók az értékek km/órában, nem csak belül, kicsiben. Aki a műszerek honosítására rászán mintegy 50 ezer forintot, egy megbízható, kényelmes, nagyon tartós autónak örülhet a hibrid Camryvel, a jobb II-es és az olcsóbb III-as Priusok árszintjén.

Ez a hibrid Toyota jobb vétel a Priusnál? 162

Más az autó hangulata, ha lecseréltetitek a műszerszámlapot és európai mértékegységekben számol az autó. Költsége kb. 50 000 Ft

Alkatrészárak

Teljes hibrid akkumulátor cseréje: kb. 650 000 Ft
Cellák felének cseréje a nagyfeszültségű akkuban: kb. 280-350 000 Ft

Pollenszűrő: 3850 Ft
Levegőszűrő: 4100 Ft
Fényszóróizzó (H11): 2050 Ft

Hátsó féktárcsa: 37 800 Ft
Hátsó fékbetét: 7860 Ft

Első toronycsapágy: 40 100 Ft
Hátsó stabilizátorszilent: 1380 Ft
Hátsó lengéscsillapító-porvédő: 12 200 Ft
Első stabilizátorpálca: 6250 Ft

Gyújtótrafó egy hengerhez: 19 160 Ft
Hűtőközeg-szivattyú (vízpumpa): 22 670 Ft
Első főtengelyszimering: 3810 Ft
Hátsó főtengelyszimering: 8890 Ft
Szelepfedél-tömítés: 6350 Ft
Féltengelyszimering: 5230 Ft

Mellette – Ellene
 
  • Jó ár/érték arány
  • Igazolt megbízhatóság
  • Kényelmes, tágas belső tér
  • Alacsony fogyasztás
  • Kulturáltan működő hibridhajtás
  • Átlagos árú kopóalkatrészek
  • Modulonként javítható meghajtó-akkumulátor
  • Alapos korrózióvédelem
 
  • Kis csomagtartó
  • Részben olcsó, amerikás részletmegoldások
  • Idegen mértékegységek (átprogramozható)
  • Drágák a gyári nem kopóalkatrészek
  • Nem érvényesek rá a márkaszervizes 4+ szervizcsomagok
  • Sok eladó autóban javításra érett az akkucsomag egy része

 

Hogy tetszik használtan az XV40-es hibrid Toyota Camry?
átlag
7.69
szavazat
579
Hogy tetszik használtan az XV40-es hibrid Toyota Camry?