Többek között az 1993-1997 között gyártott Volkswagen Passat B4-esnek köszönhető a német autókat övező rajongás. Az 1,9 literes, 90-110 lóerős TDI motorral szerelt Variantban sűrűsödött mindaz, amiért egy hétköznapi autót imádnak az emberek. Használtan már itthon is bőven az elérhető árkategóriába tartozott, fogyasztása pofátlanul alacsony, teljesítménye tökéletesen elég, a tágas beltérrel, 1500 literig bővíthető csomagtérrel, és tetőcsomagtartóval, vonóhoroggal gyakorlatilag az építkezők, sok szerszámmal utazó szakik kedvence lett.

Ma már pont ez az „olcsón jót” hozzáállás ölte meg az utakon futó B4-esek javát. Hiába tartós a blokk, és általános a félmillió feletti futott kilométer bontatlan  motorral, ha az utolsó években már fittyet hánytak a Bosch mechanikus adagoló felújítására, a kétlépcsős porlasztócsúcsok beállítására, a megfelelő kenőolaj rendszeres cseréjére. 

De értő kezek között még a mezőn rohadni hagyott autó is feltámad rövid idő alatt, és egy hozzáértő még mindig alacsony költséggel gatyába tud rázni egy ilyen autót, feltéve, ha a karosszéria is jó állapotban van. Ez pedig nagyon nem mindegy!