A kategóriában egyedülálló Airmatic pneumatikus rugózást kapott a Mercedes V-osztály, a márka személyautó-kínálatának jelenlegi legtágasabb és legpraktikusabb tagja.

A kerekenkénti adaptív csillapítással működő rendszer Komfort és Manuális üzemmódban 110 km/óráig normál hasmagassággal halad az autó, ezt követően 10 mm-rel leülteti a futóművet a vezérlést. Sport programban végig tartja a 10 mm-es csökkentést a légrugózás, míg az Emelés program 0-30 km/óra sebességtartományban 35 mm-rel megnöveli a szabad hasmagasságot.

Légrugózás teszi kényelmesebbé a Mercedes minibuszát 1

A szabályozás teljesen automatikus, így eltérő tengelyterheléskor (pl. vontatáskor) stabilabban és kényelmesebben vezethetünk.

Az Airmatic légrugózás a modell elektromos verziójához (EQV); a Vito Tourer és eVito Tourer modellekhez, továbbá a teljes Marco Polo modellcsaládhoz megrendelhető.