Kevés kivételtől eltekintve a platós kisteherautók nem a vezetés öröméről, sokkal inkább annak hatékonyságáról szólnak. Nem véletlen, hogy a Ford éppen az F-150 pickupon vezeti be azt a Ford Co-Pilot360 technológiai csomag részét képező aktív vezetéstámogatás (Active Drive Assist) funkciót, amely kamerák és radarok segítségével képes teljesen átvenni a vezető feladatait. A megoldás valódi kéz nélküli vezetést engedélyez, ugyanakkor a vezetőnek figyelnie kell az utat: kamera ügyel arra, hogy a sofőr ne olvasgasson, szundítson vagy nézzen filmet.

Önmagát vezeti a Ford pickupja 1

Az Active Drive Assist rendszer jelenleg az észak-amerikai úthálózat mintegy 160 ezer kilométernyi szakaszán: osztott pályás autópályákon lesz működőképes. Várhatóan nem az összes sztrádaszakasz alkalmas a robotsofőr támogatására, viszont a Ford ígérete szerint folyamatosan bővítik a technológia működési területét.

A technológia meglévő hardverre épül, így viszonylag megfizethető lesz. Nagyjából egy év múlva jelenhet meg az ügyfelek autóiban, méghozzá egyszerű vezeték nélküli szoftverfrissítés formájában. A várakozások szerint már az első évben mintegy 100 ezer ügyfél fogja aktiváltatni a funkciót, amely az F-150 pickup mellett a Ford Mustang Mach-E elektromos crossoverhez is elérhető lesz.

Önmagát vezeti a Ford pickupja 13

A Ford F-150 utastere (a fenti képen a Mustang Mach-E cockpitje látható)

Az F-150 esetében az említett Ford Co-Pilot 360 Active 2.0 csomag részét képezi a szolgáltatás. Ez a csomag felszereltségi szinttől függően alapáras, illetve 1600 dolláros (kb. 500 ezer Ft) tétel. A Mach-E esetében egy ennél is gazdagabb felszereltségi csomag elemeként áll rendelkezésre a funkció, ingyen vagy egymillió forintnak megfelelő dollárért, kiviteltől függően.

A korábban megvásárolt, a szükséges hardverrel rendelkező autók tulajdonosainak mindössze 600 dollárt (180 000 Ft) kell fizetniük a szoftverfrissítésért.