A Red Bull ma Imolában ad tesztlehetőséget a Honda-támogatású Forma-2-es versenyzőnek, Cunoda Jukinak, a japán ifjonc az AlphaTauri 2018-as autóját vezeti az olasz pályán.
„Ez az első alkalma Forma-1-es autó volánjánál. Imoláról van szó, ami nem könnyű pálya, eligazítom majd, hogyan csinálhatja a legjobban. 300 kilométert szeretnénk menni vele, hogy megkaphassuk az engedélyt az FIA-tól, hogy utána Bahreinben vagy Abu-Dzabiban az első szabadedzésen is vezethessen” – mondta a kisebbik Red Bull-csapat főnöke, Franz Tost.
Turning the wheel in a Formula 1 car for the first time 👌 Enjoy it @yukitsunoda07! pic.twitter.com/bIvcQ850g6
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 4, 2020
Cunoda jelenleg, négy futammal a vége előtt az összetett 3. helyén áll a Forma-2-ben, ha jól fejezi be az évet, kiválthatja a Forma-1-es versenyengedélyt, az ún szuperlicencet.
„A jövője azon múlik, hogyan zárja az F2-es bajnokságot. Ha az első négyben lesz, szuperlicencet kap. Ha ötödik, akkor jól jöhetnek az F1-es szabadedzések, mert azért is (a szuperlicenchez szükséges) pont jár” – mutatott rá Tost.
Cunoda mellett az AlphaTauri pilótajelöltjei között van a Red Bulltól minden bizonnyal elküldendő Alex Albon, valamint talán az ülést jelenleg elfoglaló Danyiil Kvjat is.
„Jobb, ha sorban állnak, mint ha nem lenne senki” – mondta erről a csapatfőnök.
Tost hangsúlyozta, hogy a Honda-kapcsolat nem garantálja Cunoda F1-es előléptetését, az F2-es eredmények alapján dől el a sorsa:
„A Red Bull hamarosan dönt majd. Ha még a szezon vége előtt, annál jobb. Azon is múlik majd, hol zár Cunoda a bajnokságban, az nagyon fontos tényező. A teljesítménye a döntő, a támogatóihoz, ilyesmikhez nem lesz köze. A Toro Rossónál-AlphaTaurinál sosem ez számított. Biztosnak kell lennünk abban, hogy a pilóta rendelkezik a Forma-1-es versenyzéshez szükséges képességekkel és készségekkel, mert bár a fiókcsapat vagyunk, az önbecsülésünk jó pilótákat követel.”