Max Verstappen nem ért célba a vasárnapi Emilia-romagnai Nagydíjon, a holland Red Bullján ugyanis váratlanul eldurrant az akkor 32. körét teljesítő jobb hátsó gumi.
A RaceFans arról ír, hogy a felvételek alapján a Pirelli belső élén adta meg magát az abroncs, valamint hogy a futamot végül megnyerő Lewis Hamilton és a 3. helyen leintett Daniel Ricciardo kemény keverékű jobb hátsói is problémásak voltak, a Mercedes angolja vibrációra panaszkodott, valamint mindkettejük gumiján dudort lehetett felfedezni ott, ahol Verstappené eldurrant.
A Forma-1 gumiszállítója a Red Bull-pilóta, valamint több másik versenyző Imolában használt gumijait is a milánói központjába szállította, hogy pontosan kivizsgálják mi és miért is történt.
Idén korábban már a silverstone-i Brit Nagydíjon is adódtak nem várt defektek, a Pirelli szerint azért, mert a csapatok akarata alapján tavalyról megtartott abroncsaik egyszerűen nem bírják az idei autók jelentette terhelést.
Bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a koronavírus-járvány és az abból következő, sok téren érvényesülő nehézségek miatt áldását adta arra, hogy 2021-ben is a 2019-es gumispecifikációt használják a Forma-1-ben, a Pirelli azért dolgozik a jövő évi, állításuk szerint erősebb szerkezetű gumijain.
A Portugál Nagydíj első szabadedzésének első félórájában a csapatok 8-10 különböző prototípust próbáltak ki, és miután a Portimaóban begyűjtött adatok alapján a Pirelli kiválasztotta a legígéretesebbet, azt a hátralévő négy versenyhétvége egyikén újra kiadják szabadedzéses tesztelésre.