A múlt héten röppent fel, hogy a csapatok, az F1 vezetése és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselőinek megbeszélésén az alakulatok elvben megegyeztek arról, hogy 2023-tól évi 30 millió dollárban maximálják a versenyzői fizetéseket.

A Forma-1 legjobban kereső pilótáját, Lewis Hamiltont meglepte a hír, Imolában arról beszélt, hogy reményei szerint a versenyzőkkel egyeztetve dolgozzák majd ki a plafon részleteit.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szintén beszélt az újdonságról.

„A plafonról szóló megbeszélés egyelőre pontosan ennyi, megbeszélés. Nincs szabály, előírás, nem szavaztuk meg, nem része semmilyen pénzügyi, sport- vagy bármilyen szabályzatnak” – szögezte le.

„De természetesen mindenkit érzékenyen érintenek a kiadások, ezért napirendre tűztük, megvoltak a reakciók, meglátjuk, mi lesz belőle. Viszont nagyon messze van még attól, hogy szabály legyen belőle, mindenféle jogi következmények vannak, meg kell vizsgálnunk, hogy alkalmazható-e.”

Horner rámutatott, hogy kiskapu is lehet, lesz a plafont illetően, a jövőre életbe lépő, első évben 145, majd 2023-ra már 135 millió dollárra csökkenő kiadási plafonnal lehet majd játszani:

„Ha egy csapat úgy dönt, hogy a plafonnál többet szeretne fizetni a pilótának, akkor az a kiadási keretből jöhet, szóval valójában nincs korlátozva, mennyit kereshet a versenyző. Egyszerűen arról van szó, hogy a csapatnak megszabják, mennyi mehet a pilótára, aztán azon felül mindent az autós keretből kell elvonni.”