A Land Rover Defendernek mennie kellett: sem a modern utas- és gyalogosvédelmi normákat, sem a károsanyag-kibocsátási szabályozásokat nem tudta volna már teljesíteni. Sokan gyászolták persze az ősi szerkezet egyszerű hatékonyságát, hangulatát, karakterét, az elhivatott rajongótábor pedig rendszerint fizetőképes keresletet jelent. A Land Rover ezért megtalálta a kiskaput, hogy hogyan tarthatná életben a modellt: a cég speciális modelleket fejlesztő részlege, a James Bond-féle Defendereket is gyártó Bowler Motors fogja tovább gyártani azt. A kis szériás, netán csak egyedi megrendelésre készülő autókra nyilván egészen más szabályozások vonatkoznak, mint a tömeggyártású modellekre – márpedig a Bowler soha nem tucatautókat állított elő.
Ez most is így lesz: a 110-es Station Wagon (azaz hosszú tengelytáv, zárt karosszéria) orrába a Jaguar Land Rover 5,0 literes, kompresszoros V8-as kivégző különítménye kerül, 575 lóerővel.
Az autóba négy sportülést szerelnek be, a kényelmi funkciók kimerülnek a klímaberendezésben, lesz viszont masszív bukókeret – az iszonyatos teljesítmény mellett ez létszükségletnek hangzik, még akkor is, ha a cég többször is kihangsúlyozta, hogy az új modell a Defender formavilágát örökli meg – valójában ugyanis a Bowler saját CSP alvázára szerelik majd (innen jön a hivatalos CSP 575 elnevezés is), így terepralikon edzett, fejlett futóművet kap.
A 2021-től, erősen korlátozott darabszámban készülő autó nem lesz olcsó, az indulóárat 200 ezer fontra, azaz jó 80 millió forintra teszik.