Az előzetes elképzelések szerint a város beépített területének „külső széléről”, az ott létesített P+R parkolók mellől indulnak majd a budakeszi buszok a főváros felé. A buszokat a kereszteződéseknél intelligens forgalomirányító lámpák engedik majd tovább.

A csúcsidőben mindennapos dugók Budakeszin nemcsak a városban élők, hanem a Zsámbéki-medence településein – Pátyon, Perbálon, Zsámbékon, Telkiben, Budajenőn – lakók életét is megkeserítik, és Budapestre is kihatnak.

Egy most megjelent kormányhatározat szerint olyan megoldást kell a BFK-nak előkészítenie, amely már a Budakeszire bevezető útszakaszoktól kezdve rendszerszinten részesíti előnyben a buszközlekedést minden útszakaszon.

Jelenleg csak a Budakeszi út egy-egy rövidebb, belső fővárosi szakaszán van buszsáv mindkét irányban, de a torlódások nemcsak itt, hanem a külső és agglomerációs szakaszon is mindennaposak. Mivel az útvonal sok zöldterületet érint, különösen Budakeszi belvárosában pedig sűrűn lakott részeken halad át, az előzetes vizsgálatok szerint nem egybefüggő buszsáv a megoldás, hanem több rövidebb buszsáv, amelyeken dugó idején a buszok megelőzik a kocsisort.

A projektben P+R parkolók és B+R kerékpártárolók is létesülnének, hogy Budakeszi távolabb eső részeiből, illetve a környező településekről is megközelíthetők legyenek a buszállomások.