Marcello Gandini és a Lamborghini több felejthetetlen guruló csodát adott a világnak, többek között a nyolcvanas évek egyik legradikálisabb külsővel rendelkező poszterautóját, a Lamborghini Countach-t.

A V12-es motorral szerelt, 16 éven át 2042 példányban legyártott autó ma már kulturális műtárgynak számít, kevesen tekintenek rá közlekedési eszközként. Igazából nem is erre való, sokkal inkább egy dekadens életstílus zajos és látványos lenyomata. 

Motorja még igazi kézműves darab, bitek szabályozta keverékképzés helyett még karburátorokon át lélegzett, és ez is hozzájárul a szívhez szóló üvöltéshez. Teljesítménye 355-490 lóerő között mozgott az évek során, és lehet, hogy ma már az LP400-at egy új Audi TT is lenyomja százon, azért nem kérdés, melyiket választanánk.

Birtoklása ma már a tehetősebb autórajongók számára is elképzelhetetlen, csak a legmagasabb körök tagjai tudják leütni a licitre kerülő darabokat. Ezért minden értékes már, ami hozzá tartozik. Ezt bizonyítja az RM Sotheby’s legutóbbi aukcióján eladott csőváz másolata.

Csőszerelők, lakatosok, Lamborghini-rajongók, ez a csodás műremek hozzátok szól 1 Csőszerelők, lakatosok, Lamborghini-rajongók, ez a csodás műremek hozzátok szól 2 Csőszerelők, lakatosok, Lamborghini-rajongók, ez a csodás műremek hozzátok szól 3

Tehát nincs másról szó, mint az eredeti 1:1 arányú másolatáról, egy üres, fém térvázról, amiért valaki kifizetett 12000 angol fontot, vagyis 4,7 millió forintot. Igaz, ennél szofisztikáltabb, kézzel készített karosszéria kevés akad az autógyártás történetében. 

Ezt még nem robotok rakták össze, hanem a fémmunka olasz mesterei, akik több prototípus építése után álltak meg a gyártásba került, mindössze 90 kilogrammot nyomó verziónál. 

Csőszerelők, lakatosok, Lamborghini-rajongók, ez a csodás műremek hozzátok szól 4 Csőszerelők, lakatosok, Lamborghini-rajongók, ez a csodás műremek hozzátok szól 5