2011 után a hétvégén újra Forma-1-es Török Nagydíjat rendeznek Isztambulban. A pályán az F1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli egyetlen futamot teljesített, a közel egy évtizeddel ezelőtti tapasztalatok gyakorlatilag semmit sem jelentenek.

A milánói cég igyekszik biztosra menni, a várhatóan nagy terhelés miatt a kínálat három legkeményebb keverékét – C3, C2, C1 – viszi az Istanbul Parkba, ahol külön kihívást jelent majd, hogy nem lesznek betétfutamok, így a szokásosnál sokkal lassabban gumizódik fel a közelmúltban felvitt új aszfalt.

„Törökország egy újabb új helyszín a lenyűgöző 2020-as naptárban, és bár jártunk már ott, gyakorlatilag teljesen új pályaként kezelhetjük, főleg, hogy nincs tapasztalatunk az új aszfaltról” – mutatott rá a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola.

F1: A Pirelli bekeményít Törökországban 1

„A gumik tekintetében komoly terhelésekre számítunk, ezért is mentünk a kemény irányba a keverékekkel, ahogy Portimao esetében is tettük, bár lehet, hogy az új aszfalt kevésbé lesz durva, mint várjuk. Ahogy idén már többször, a szabadedzésen gyűjtött adatok most is kulcsfontosságúak lesznek a kopás és az elhasználódás szempontjából.”

„Az Istanbul Parkról nem lehet beszélni a 8-as kanyar említése nélkül, amelyet idén valószínűleg padlógázon teljesítenek majd a mai, magas leszorítóerejű Forma-1-es autók, ennek megfelelően növekvő gumiterheléssel. Nem lesz könnyű a futam, kritikus jelentőségű lesz a megfelelő gumikezelés” – folytatta a szakember.

Az utolsó és egyben egyetlen pirellis Török Nagydíjat a Red Bull-os Sebastian Vettel nyerte, a német négy bokszkiállást teljesített a versenyen. A teljes mezőny összesen 80 kerékcserét tudott le akkor, 1983 óta ez volt a legtöbb száraz körülmények között.