A Forma-1-es csapatok már idén is 25%-kal rövidebb téli tesztet tartottak, mint a megelőző években – kétszer négy helyett csak kétszer három nap –, de 2021-ben még drasztikusabban rövidül a felkészülés.
Korábban is erről lehetett hallani, de a Motorsport.com értesülése szerint most, a csapatok megegyezése után már biztos, hogy a következő szezon előtt mindössze három nap jut majd a tesztelésre. Az ok egyszerű: a koronavírus-járvány és annak (pénzügyi) hatásai miatt a nagy szabályváltozások bevezetését elhalasztották, sőt, 2021-ben is az – igen minimálisan változó – idei autókat használják majd, így nem is szükséges annyit körözni.
A helyszínről még nincs végleges döntés, de úgy tudni, Bahrein a favorit, mert bár drágább megoldás a Közel-Keletre utazni, a sivatagi szahíri pályán gyakorlatilag garantáltak a munkához alkalmas időjárási körülmények, nem úgy, mint mondjuk Barcelonában, ahol egy esős napi is elvihetné a teljes teszt egyharmadát.
Bár az autók szempontjából tényleg nem lesz szükség kétszer három napra, a csapatot váltó, de főleg az F1-be jövőre bekerülő vagy visszatérő pilótáknak azért jól jönne a lehető legtöbb pályás munka, így az érintettek keresik is erre a lehetőséget.
A Renault továbbra is szeretné, hogy az eredetileg kizárólag az ifjoncoknak – legfeljebb két F1-es nagydíjon való részvétel – szánt idei abu-dzabi teszten pályára küldhessék Fernando Alonsót az idei autóval, írja a spanyol AS, ám a McLaren ellenzi ezt. A lap hozzáteszi, hogy a Renault ugyanakkor szövetségesre talált a Ferrariban, ugyanis a Scuderia is szeretné még decemberben autóba ültetni a Sebastian Vettel helyére érkező Carlos Sainzot.