Két, sorosan elhelyezett nitrogénoxid-csapdát, valamint egy rezonátort is elhelyezett új háromliteres, hathengeres dízelmotorja kipufogórendszerében az Audi. Az előbbiek a NOx különösen hatékony szűrését, utóbbi a vérmes motorhangot szavatolva, miközben a motor a korábbinál alacsonyabb fordulatszámon, még határozottabban mutatja meg 341 lóerejét és 700 Nm forgatónyomatékát.
Mindez nem csak papíron érvényes: a sportos dízel szabadidőjármű 5,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességét elektronika korlátozza 250 km/órára.
Az erődemonstráció mögött komoly technológiai fejlesztések állnak. Az eddig alumínium dugattyúkat például kovácsolt acélra cserélték, így csökken a hőveszteség; a dugattyú különleges kialakítása gyorsabb és jobb hatásfokú égést tesz lehetővé. A szolenoid injektorok (mágnesszelepes befecskendezők) egy ütem alatt nyolc befecskendezést végeznek, üzemi nyomásuk 2500 bar. A korábbi levegő/levegő köztes töltőlevegő-hűtőt víz/levegő szerkezetűre cserélték, és mivel rövidebb úton kapja a levegőt a turbó, valamint csökkentették a kompresszorkerék méretét, gyorsabban felépül a nyomás. Ha meg mégsem, a 48V-os hálózatról működő elektromos kompresszor segít be a rendszernek.
A nagyobb teljesítmény mellett a fogyasztás csökkentésére is figyelmet fordítottak: a 48V-os mild hibrid rendszer 8 kW teljesítménnyel termeli vissza az energiát az akkumulátorba, a start-stop rendszer akár menet közben is képes lekapcsolni, és akár 40 másodpercen át úgy is maradni, a potenciális megtakarítás mértéke eléri a 0,7 l/100km-t.
A fent említett két SCR szűrő más és más üzemi fázisban jut szerephez, egyikük egyben részecskeszűrőként is szolgál. A két szűrőt egy impozáns méretű, 24 literes AdBlue tartály szolgálja ki. Az autó átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,0 l/100km, a NOx-kibocsátás pedig jóval a legújabb Euro 6d ISC-FCM AP norma által előírt határérték alatt van.
A motorhoz nyolcfokozatú automata váltó társul, az összkerékhajtási rendszer alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát juttatja hátra, de ez az érték 30-85% között változhat. Hátulra nyomatékvektor-szabályozású aktív differenciálmű is rendelhető. Az adaptív lengéscsillapítós futóművet 30 mm-rel (!) ültették le az alapkivitelű Q5-höz képest, elöl-hátul ötlengőkaros a felfüggesztés. A futómű, a kormánymű és a hajtáslánc beállításai hat üzemmódban vezérelhetők, ha megrendeljük a légrugózást, bejön még egy hetedik is, amelyet kifejezetten terepre szántak.
Ami a felszereltséget illeti, elöl LED-esek a lámpák (opciós mátrix LED kialakításban), hátul felárért OLED fényforrásokat kapunk.
Az utastér alapszíne fekete vagy szürke, a küszöbbetétek megvilágítottak, az Alcantara üléskárpit helyébe újrahasznosított műanyagból gyártott, mikroszálas Dinamica kárpitanyag lép. Az üléshez masszázsprogram is rendelhető, a dekorbetétek alumínium helyett karbon- és zongoralakk kivitelben kérhetők.
A csomagtartó 520/1520 literes, a legnagyobb vontatható tömeg 2400 kg.