A Forma-1 nyolc év kihagyás után tért vissza Törökországba, az Istanbul Park pályára, amelyet a Török Nagydíj előtt újraaszfaltoztak, sőt, a pénteki első edzés előtt le is mostak.
Az amúgy is nagyon sima, az árnyékos helyeken nagyon hideg aszfalton még sok helyen ott volt a víz, amikor az autók kigurultak, így mindenki azonnal jelezte is, hogy olyan, sőt rosszabb, mintha jégen vezetnének, még az egyenesben sem lehet teljes gázzal menni.
🔎👀😦#PrayForTheBollard #TurkishGP 🇹🇷 pic.twitter.com/zppfcIBZ0P
— Formula 1 (@F1) November 13, 2020
Öt perc után elő is került a piros zászló, miután Charles Leclerc nemes egyszerűséggel magával vitte a bóját, mert nem tudott rendesen befordulni a bokszbejáratnál. A helyzet sokáig nem javult, az első órában igen lassan száradt és gumizódott a felület, a köridők csak az utolsó félórában kezdtek javulni, de még így is jócskán elmaradtak a 2005-ös, 1:24,770-es rekordtól – az utolsó alkalommal, 2011-ben Sebastian Vettel 1:25,049-cel szerzett pole-t – , a Red Bull-os Max Verstappen 1:35,077-tel zárt az élen.
Just past the halfway stage in FP1 and the drivers are still having issues with grip
Pierre Gasly goes for a spin – but it looks cool from the heli cam 🚁📸#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/myHi6BH9Cc
— Formula 1 (@F1) November 13, 2020
A holland és sokan mások is megforogtak, láttunk piruettet Valtteri Bottastól, Pierre Gaslytól, Kevin Magnussentől is, folyamatos volt a csúszkálás.
Míg Bottas az első pillanattól bátran küzdött a lehetetlen körülményekkel, Lewis Hamilton nem erőltette a dolgokat, igen sokáig nem is teljesített mért kört, végül csak a 15. helyen zárt.
A late spin for Valtteri Bottas as we enter the closing minutes of FP1 🥴
The Finn is P9 on the timesheets #TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/4ZaRVtMwOP
— Formula 1 (@F1) November 13, 2020
Meglepő módon autót senki sem tört, a mclarenes Carlos Sainz volt az egyetlen, aki nem a garázsban fejezte be a körözést, ám ő elektronikai hiba miatt kényszerült a pályán félreállni.