A két héttel ezelőtti Emilia-romagnai Nagydíjon Max Verstappen a 3. helyről esett ki, amikor az 51. körben váratlanul eldurrant a jobb hátsó gumija.
A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli természetesen vizsgálatot indított a defekt kapcsán, mostanra megvan az eredmény is.
„Megvizsgáltuk a gumi megmaradt részeit. Vágásokat találtunk a futófelületen és az oldalfalon is, kívül is, belül is. Úgy véljük, a defektet a futófelület közepének sérülése okozta, ami mind az övbetétet, mind a szövetvázat károsította, melyek elkezdtek elválni egymástól, egy ponton pedig nem bírták tovább a terhelést, ez vezetett a hirtelen leeresztéshez, amit a felvételeken is láttunk” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola.
Bár a gumicafatokból nem volt egyszerű kinyomozni a defekt pontos okát, azért sikerült, maradt viszont nyitott kérdés Imolából: azt egyelőre a Pirelli sem tudja, Lewis Hamilton miért tapasztalt ijesztő vibrációt.
„Gyenge vibrációval kezdődött a dolog, ezért úgy döntöttünk, a biztonság kedvéért kereket cserélünk (a Verstappen balesete miatt elrendelt biztonsági autós szakasz alatt). Egyelőre nem tudjuk, mi is volt a gumival. Az abroncs egyben maradt, el is küldtük Milánóba vizsgálatra” – nyilatkozta a Mercedes-főnök Toto Wolff.
„Megerősíthetem, hogy a csapattal közösen elemezzük a gumit” – tette hozzá Isola. „Az eredményeket megosztjuk majd a csapattal. Ahogy Toto mondta, a nyomás nem csökkent, egyszerűen csak a vibráció vált egyre erősebbé. Vizsgáljuk a gumi szerkezetét.”