Lawrence Stroll beszállása óta az Aston Martin és a Mercedes szorosra fűzte kapcsolatát, az F1-es együttműködés mellett a német autógyár 20%-os résztulajdont is szerzett a kanadai üzletember által felfuttatni kívánt brit sportkocsigyártóban.

Az együtt működés újabb formája lehet a Forma-1-es biztonsági autón való osztozás – hivatalos bejelentés ugyan még nincs, de kedd estére több mértékadó F1-es orgánum is arról írt, hogy 2021-től a két márka felváltva adhatja majd a safety cart és az orvosi autót a rekordhosszú, ezért igen költséges 23 fordulós idényben.

Új biztonsági autót kap a Forma-1 1

Aston Martin Vantage

A RaceFans úgy tudja, az Aston Martin 12, míg a Mercedes 11 hétvégén adja az autókat, a helyszíneket marketingszempontok alapján választják majd ki, az AM számára fontos piacokon lesznek szolgálatban az új autók.

A Mercedes 1996 óta a Forma-1 kizárólagos biztonságiautó-partnere, jelenleg az AMG GT R tölti be a szerepet. Úgy tudni, az Aston Martin a – szintén a Mercedesben dolgozó erőforrást használó – Vantage-t szánja safety carnak, míg az orvosi autó a DBX lehet.