Két látványos koncepciójárművel készíti elő az új Sorento napokon belül esedékes piaci bevezetését a Kia Motors America. A negyedik generációs szabadidőjárművek a kínálat szerves részét képező X-Line modellváltozatra épülnek: ez egyedi, 20 colos keréktárcsákat, 211 mm-re növelt szabad hasmagasságot, ezzel összefüggésben jobb első és hátsó terepszöget, valamint hóüzemmóddal feljavított összkerékhajtást kínál.

Expedíciós autókat faragtak a legnagyobb Kiából 1

Szintén az X-Line sajátossága a robusztus tetőcsomagtartó, amelyet azonban mindkét tanulmányautó tovább ragoz. A matt fenyőzöld fényezésű Yosemite Edition a tető vonalvezetésébe olvadó, masszív keretet hord a fején, erős terepfényszórókkal kiegészítve, míg a sivatagi homok fantázianevű színre festett Zion Edition a tetőlemezre simuló tetőbokszot kapott – furcsa, de nem észszerűtlen megoldás.

Expedíciós autókat faragtak a legnagyobb Kiából 43

Fent a Zion, alul a Yosemite Edition

Közös a két tanulmányban a 32 colos terepabroncs, a kerékívtoldatok és a fenékvédő lemezek. Ezeken túl nagy a variáció: matt vagy krómozott keréktárcsák, sportos vagy strapabíró lökhárítók, matricával vagy koptatóbetéttel díszített oldalfal – mindez csak ízlés kérdése. Az mindenesetre nem tűnik valószínűnek, hogy a kiegészítők Európában is elérhetők lennének a márciusban bemutatott új Sorentóhoz.

Expedíciós autókat faragtak a legnagyobb Kiából 44
Expedíciós autókat faragtak a legnagyobb Kiából 45