A hirdetéshez csatolt leírás szerint tényleg 38 600 kilométert futott az a Lada 1200-as, amely most keres új, szerető, törődő gazdát Baján. A képek alapján nem tűnik túlzásnak, hogy gyári állapotban van az autó, ennek megfelelő az 1,7 millió forintos ára is. OT rendszáma még nincs, de valószínűleg nem kell sok a megszerzéséhez, bár enélkül is remek hobbiautó válhat az ezerkettes Zsiguliból.
A VAZ 2101-es, a durván 14 millió legyártott hátsókerekes Lada őse. A szovjet időszakban ezt a márkanevet csak az exportra szánt járműveknél használták, ugyanezek a modellek a szovjet piacon Zsiguli néven váltak ismertté.
Az első VAZ 2101 és a kombi VAZ 2102 típusoknak az 1967-es év autója, a Fiat 124 volt az alapja, melyből az olasz mérnökök fejlesztették ki a 124R jelzésű, a Zsiguli alapjaként szolgáló típusváltozatot.
Az 1970-ben megjelenő 2101, bár a Fiat 124-en alapult, mégsem egyezett meg vele teljesen. Az autó felépítése hasonló volt ugyan, de pár helyen fejlesztettek, néhol pedig egyszerűbb megoldásokat alkalmaztak. A motor például fejlettebb volt, mint az olasz változaté. A 73×71,5 mm-es furat-löket arány 76×66 mm-re változott, tehát a motor pörgősebb, rövidebb löketű lett.
A főbb megoldások a hátsókerekes Zsigulik/Ladák gyártása során végig megmaradtak, lényeges újítás csak a 2103-ason bevezetett vákuumos fékszervó, előgyújtás-szabályzó és önbeálló hátsó fék, a kockák (2105-2104-2107) új karosszériája (csak az ablakvonal alatt) és halogén fényszórói, valamint új, mikrokapcsolós takarékrendszerrel szerelt “Ózon” karburátora és a 2105 korszerűsített, fogasszíjas vezérlésű motorblokkja volt.